Vērtējums:
Publicēts: 07.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Novērošana, novērošanas veidi un metodes', 1.
  • Konspekts 'Novērošana, novērošanas veidi un metodes', 2.
  • Konspekts 'Novērošana, novērošanas veidi un metodes', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Ja man kāds cilvēks pajautātu, kas man pirmais nāk prātā, dzirdot vārdu “novērošana”, atbilde kabatā nebūtu ilgi jāmeklē. Novērošana man pirmais asociējas ar to, ka kāda persona bez manas zināšanas un atļaujas mani novēro, ko es un ar ko daru. Tas asociējas ar Privātās dzīves paparaci.
Ar novērošanas metodi pēta cilvēka personību. Novērošana ir pētāmo parādību speciāli organizēta uztvere. Šī metode dod objektīvus rezultātus tikai tad, ja prot atlasīt būtisko, raksturīgāko, saskatīt vispārīgo un konkrēto. Izrādās, ka izšķir parasto, ikdienišķo un zinātnisko novērošanu. Un zinātniskā no ikdienišķās atšķiras ar mērķtiecību, plānveidību, kā arī novēroto faktu kvalitatīvo un kvantitatīvo apstrādi. Var izdarīt vispārēju novērošanu vai atsevišķu rādītāju novērošanu, atkarībā no pētīšanas uzdevuma. Novērošanai jāizvirza mērķis un jāsastāda plāns. Kā piemērs varētu būt izpētīt viena konkrēta skolēna psiholoģiski pedagoģisku raksturojumu.…

Atlants