Vērtējums:
Publicēts: 19.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Paula Bankovska darba "Drēbes jeb Ādama tērps" analīze', 1.
  • Konspekts 'Paula Bankovska darba "Drēbes jeb Ādama tērps" analīze', 2.
  • Konspekts 'Paula Bankovska darba "Drēbes jeb Ādama tērps" analīze', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Dabas gleznas
Aiz loga bija mežs. Zilganpelēkas priežu galotnes. Un sniega baltums, cik vien tālu sniedzas skats.
Pa viņa istabas logu mežs bija redzams. Lejā bija iela, reti aplauzīti kociņi gar tā malu. Tālāk, ielas otrā pusē, vienādi pelēkas daudzdzīvokļu mājas. Veikals, liels veikals. Ar zogu apjozta piesnigusi autostāvvieta.
Viņu apžilbināja spoža marta diena, sniegs kusa un slīdēja lejā no koku zariem un māju jumtiem. Priežu ēnas sniegā gandrīz tikpat zilas kā debesjums. Kā Purvīša gleznā.
simboli – ābols(mīlestība un auglība), čūska(nepārtrauktās kustības zīme. Tas mums svešais un tai pat laikā mūsos mītošais. Tikai Bībelē čūskas tēls tiek saistīts ar grēkā krišanu. Pašiznīcināšanas simbols ir čūska, kas saritinājusies un iekodusies sev astē - Uroboross, kas, protams, apliecina ne jau tikai iznīcināšanu, bet arī atkalatdzimšanu. Būtībā čūska ir laika simbols.), riba (vīrietis un sieviete sākumā bijuši viens vesels cilvēks ar divām būtībām –sievišķo un vīrišķo. Tāpēc vīrieša un sievietes attiecībām vienmēr ir “pazaudētās puses meklēšanas” raksturs, jo pēc atdalīšanas viņu attiecības ir daudznozīmīgas, aizslāņotas, sarežģītas un dziļas.)
8. Drēbes jeb Ādama tērps rakstīts iesaistoties starptautiskā projektā Mīti. Pauls Bankovskis izvēlējies mītu par Ādamu un Ievu rakstījis savu versiju.


Autora komentārsAtvērt
Atlants