• Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības sākumskolā

     Novērtēts!

    Referāts25 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 1.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 2.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 3.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 4.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 5.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 6.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 7.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 8.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 9.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 10.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 11.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 12.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 13.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 14.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 15.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 16.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 17.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 18.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 19.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 20.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 21.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 22.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 23.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 24.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 25.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 26.
  • Referāts 'Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju īpatnības s', 27.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Valodas nozīme bērna psihiskajā attīstībā    4
1.1.  Valodas attīstība ontoģenēzē    6
1.2.  Vispārēja valodas sistēmas nepietiekama attīstība    8
1.3.  Runas traucējuma veidi    9
1.4.  Valodas sistēmas nepietiekamās attīstības ietekme uz jaunākā skolas vecuma bērnu mācību procesu    11
2.  Domāšanas nozīme bērna psihiskajā attīstībā    14
2.1.  Domāšanas attīstība ontoģenēzē    15
2.2.  Domāšanas operācijas    18
3.  Valodas un domāšanas savstarpējā saikne    21
3.1.  Bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju attīstības līmenis sākumsskolā    23
  Secinājumi    25
  Nobeigums    26
  Literatūras saraksts    27
Darba fragmentsAizvērt

Darba tēmas aktualitāte – praksē bieži ir sastopami bērni ar valodas attīstības traucējumiem, kuri laicīgi nav novērsti un pieaugušo (vecāku, skolotāju ) nevērības dēļ cieš bērns. Darbs ar bērniem pierāda, ka valodas attīstības aizkavēšanās un runas traucējumi atsaucas uz bērna psihisko attīstību. Valodas attīstības traucējumi var ietekmēt domāšanas attīstību, jo valoda ir cieši saistīta ar domāšanu. Tādēļ ir svarīgi pētīt šo saikni, savlaicīgi atklāt un novērst valodas traucējumus.
Pētījuma objekts – sākumskolas 1.-2. klašu skolēni.
Pētījuma priekšmets – bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību domāšanas operāciju attīstības īpatnības.
Pētījuma mērķis – izpētīt, kā valodas sistēmas nepietiekama attīstība ietekmē domāšanas operāciju attīstību.
Pētījuma hipotēze – bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību biežāk kā bērniem ar normālu valodas sistēmas attīstību ir raksturīga domāšanas operāciju nepietiekama attīstība.
Darba uzdevemi:
1.Literatūras analīze ar mērķi izveidot pētījuma teorētisko pamatojumu par valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, domāšanas operācijām, kā arī valodas un domāšanas saikni.
2.Atbilstošu metodiku atlase, ar kuru palīdzību var diagnosticēt bērniem valodas sistēmas nepietiekamu attīstību un izpētīt domāšanas operāciju attīstības līmeni.
3.Secinājumu izdarīšana.
Darba teorētiskais pamatojums – pētījuma hipotēze pamatojas Ž. Piažē, Ļ.Vigotska, S.Ļeontjeva teorijās par valodas un domāšanas ciešo saikni.
Darbā izmantotās metodes: …

Atlants