Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Rīgas Dome', 1.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 2.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 3.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 4.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 5.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 6.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 7.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 8.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 9.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 10.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 11.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 12.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 13.
  • Referāts 'Rīgas Dome', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pašvaldības kā valsts pārvaldes forma    4
2.  Pašvaldība un Ministru Kabinets. Tiesiskums.    4
3.  Administratīvi teritoriālā reforma    5
4.  Pašvaldību tiesības un pienākumi    6
5.  Iepriekšējās Rīgas Domes deputātu paveiktie darbi    7
6.  Rīgas pilsētas Attīstības plānos    10
7.  RD jaunu pakalpojumu prezentācija    12
  Secinājumi    13
  Literatūras saraksts    14
Darba fragmentsAizvērt

Valsts pārvaldes formas – gan iekšējās, gan ārējās nosaka valsts būtību. Vietējās pašvaldības ir vienas no pašām svarīgākajām valsts pārvaldes sastāvdaļām, un izpratne par šo tematu ir katra pilsoņa nepieciešamība, lai saprastu to valsti, kurā viņš dzīvo.
Šis temats ir ļoti nozīmīgs un interesants, jo dod plašas zināšanas valsts pārvaldē.
Vietējā pašvaldība ir valsts vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības - domes (padomes) - un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī likumā “Par pašvaldībām” paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses. Attiecīgi rajona pašvaldība ir valsts rajonu (reģionālā) pārvalde, kas ar vietējo vietējo pašvaldību deleģētās pārstāvniecības - padomes - un tās izveidoto institūciju un tās iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju izpildi, ievērojot valsts un attiecīgā rajona administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs. Realizējot valsts vietējo pārvaldi pašvaldības likumā noteiktajos ietvaros ir publisko tiesību subjekts, bet privāttiesību joma pašvaldībām ir juridiskās personas tiesības. Pašvaldības savas kompetences un likumu ietvaros darbojas patstāvīgi, pieņem likumus, izveido komisijas un risina finansu jautājumus, tam visam jānotiek šajā likumā paredzētajā kārtībā. Pašvaldību darbību pārrauga Ministru kabineta noteiktā ministrija. Arī valsts kontrole savas kompetences ietvaros uzrauga pašvaldību rīcību ar finansu līdzekļiem un mantu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants