Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 1.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 2.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 3.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 4.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 5.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 6.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 7.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 8.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 9.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 10.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 11.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 12.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 13.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 14.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 15.
  • Referāts 'Sabiedrisko pakalpojumu regulators Latvijā', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    2
2.  Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas iestāde – regulators    3
3.  Regulators valsts regulējamas nozarēs- Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija. Tas funkcijas un struktūra    4
4.  Regulators pašvaldību regulējamās nozarēs    6
5.  Sabiedrisko pakalpojumu regulēšana Latvijā: situācijas raksturojums un problēmu formulējums    9
6.  Secinājumi    12
7.  Avotu saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

No 2001.gada 01.jūnija spēka stājās likums “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”, kura mērķis ir nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskus pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotam izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs, nosakot sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas kartību un tiesiskas attiecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā1.
Likums paredz sadalīt regulēšanu starp valsts regulējamām nozarēm kā uzņēmējdarbību un pašvaldību regulējamām nozarēm.
Kā zināms, līdz šim šādas institūcijas nebija un ar energoapgādes, tai skaitā arī siltumapgādes regulēšanu nodarbojās Energoapgādes regulēšanas padome, kas apstiprināja tarifu aprēķinu metodikas un pašus enerģijas tarifus, kā arī izsniedza licences energoapgādes uzņēmumiem.
Patreizējā situācijā ne visas pašvaldībās siltumapgāde ir sakārtota. Uz to norāda fakts, ka lielākā daļa patērētāju sūdzību ir tieši par pašvaldību un to uzņēmumu neapmierinošo darbu energoapgādē un komunālo pakalpojumu sniegšanā iedzīvotājiem. Un tas prasa neatkarīgas institūcijas iejaukšanos. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants