Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 1.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 2.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 3.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 4.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 5.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 6.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 7.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 8.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 9.
  • Referāts 'Kopīgais un atšķirīgais personības teorijās', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Ēriksons
Psihoanalīze, cilvēces kopējā stadiālā attīstība.
Ego attīstās visā dzīves laikā – 8 attīstības stadijas. Ego ir stiprs un neatkarīgs.
Dinamiskā pašizjūta piesātināta ar sociālu nozīmīgumu. Es – identitāte.
Ego spēks – progresīvajā un regresīvajā izvēlē. Konstruktīvā adoptācija
Ādlers
Psihoanalīze.Personības tieksme pēc spēka
( agresijas vēlēšanās )
Individualpsiholoģija. Personības struktūra veidojas jau līdz 5-6 g.v.
Noteikta ideāla, apjausta mērķa veidā, kas nosaka turpmāko psihisko attīstību.
Apziņa un bezapziņa savstarpēji papildinošas
Dzīves stils, sociālā interese
Nepietiekamības un pietiekamības sajūta.
Maslovs
Psihoanalīze ir labakā analīzes sistēma psihopataloģijas gadījumos un labākā psihoterapija
Personības augšana un attīstība noris Pašaktualizācijas veidā.. 5 pamatvajadzību teorija- fizioloģiskās, drošības,mīlestības, pašcieņa un pašaktualizācijas. Eipsihiskā – apgaismotā vadība.
Jungs
Brieduma fāze- no dzimumnobr. Līdz mūža galam.
Ego, Edipa un Elektras komplekss.
Galvenā loma bezapziņai
Pirmsseksuālā fāze-līdz 5 g.v.
Pirmspubertitātes fāze-no vēl. Bērn. Līdz pubert. Individuācija ( paštapšana )
Persona,Ēna,Anima,animus,patība,individuālā un kolektīvā bezapziņa-vienotas, arhetipi.
Introversija un Ekstroversija
Rubinšteins

Apziņas un darbības vienotības princips.Psihe izpaužas darbībā. Pētot darbību var izpētīt psihi. Darbība ir reāla un patstavīga.
Subjektīva iekšējā sakarība starp darbību un apziņu, kas raksturo psihi.
Horneja
Neirozes, aizsardzības mehānismi, psihoanalīze un pašanalīze
Raksturi – pakļāvīgais, agresīvais, neatkarīgais.
Situatīvā neiroze un neiroze, kā rakstura deformācija.
10 neirotiskās vajadzības.
Pamatnemiers- bazālā trauksme
Meijs
Psihoanalīze, iracionālais un racionālais cilvēka dabā.
Cilvēka dabas pašdestrukcijas sekas
Eksistenciālisms – cilvēks nevar būt atdalīts no objekta, kuru viņš novēro. Mēs nesam sevī subjektu. Personības attīstības četras stadijas.
Nāves prioritāte

Autora komentārsAtvērt
Atlants