• Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā

     

    Referāts32 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.09.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 1.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 2.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 3.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 4.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 5.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 6.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 7.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 8.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 9.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 10.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 11.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 12.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 13.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 14.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 15.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 16.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 17.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 18.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 19.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 20.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 21.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 22.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 23.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 24.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 25.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 26.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 27.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 28.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 29.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 30.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 31.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 32.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 33.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 34.
  • Referāts 'Estētikas kā mācību priekšmeta loma radošas personības attīstībā', 35.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  ANOTĀCIJA    2
  SATURA RĀDĪTĀJS    3
  IEVADS    4
1.  IZGLĪTĪBA STRAUJI MAINĪGAJĀ PASAULĒ    7
2.  STUDENTU RADOŠO SPĒJU ATTĪSTĪBAS TEORĒTISKIE PAMATI    10
2.1.  Personskais potenciāls    11
2.2.  Kreativitāte    13
2.3.  Vide    16
2.4.  Pieauguša cilvēka kreativitātes īpatnības    16
2.5.  Iztēle    19
2.6.  Estētikas loma radošas personības attīstībā    20
3.  MĀCĪBU PROCESA PILNVEIDOŠANA    22
4.  STUDENTU DARBA VĒRTĒŠANA    27
  SECINĀJUMI    31
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    32
  PIELIKUMS    33
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēks piedzimst kā indivīds ar milzīgām potencēm. Atšķirības veidojas dažādajās un daudzveidīgajās iespējās apgūt un pārvaldīt dabas atvēlēto potenciālu. Cilvēka radošo spēju veidošanā iedzimtība un kreativitātes veicināšana ir vienlīdz svarīgi faktori. Indivīds piedzimst, personība veidojas socializācijas procesā, bet individualitātes tapšanā svarīga pašradīšana un radīto rezultātu aizstāvēšana. Individualitāte ir raksturojums no sociāli nozīmīgu atšķirību viedokļa, no personības savdabības, neatkārtojamības un unikalitātes viedokļa.
Šodien darba tirgus ir mainīgs, elastīgs un pieprasa kombinācijas, kuras var nodrošināt tieši starpdisciplinārā izglītība. Tiek piedāvāts arvien vairāk darba vietu, kurās nepieciešamas integrētas zināšanas.
Likumsakarīgi, ka studiju procesam jākļūst atvērtākam, ar darba tirgus prasībām saistītam; daudzveidīgākam, ar izvēles iespējām studiju programmā; radošākam, ar jaunām mācību metodēm, lai veidotu prasmi komunikatīvi strādāt komandā, būt fleksiblam darba apstākļos.
Radoša jeb kreatīva personība ir augsta līmeņa kultūras cilvēks, tā ir brīva, patstāvīga, iniciatīvas bagāta, sociāli aktīva atbildīga, tikumiski līdzsvarota, harmoniski – īpaši estētiski, morāli un intelektuāli – attīstīta, radoši spējīga , kura var ģenerēt idejas, radīt netradicionālus vienreizējus darbus, pozitīvi risināt radušās problēmas, personība , kuru pavada tieksme sevi īstenot kādā darbībā. Ar savu radošo drabību tā spēj pārveidot apkārtējo vidi, rada jaunas vērtības, kuras uzlabo sadzīves apstākļus, mākslas pasaulē atstāj darbus, kuri ir vienreizēji, oriģināli, ar nezūdošu vērtību gadusimteņos, mainīgajos darba tirgus apstākļos ir elastīga, spēj pārkvalificēties, ir konkurētspējīga.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants