Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.04.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 1.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 2.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 3.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 4.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 5.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 6.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 7.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 8.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 9.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 10.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 11.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 12.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 13.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 14.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 15.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 16.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 17.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 18.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 19.
  • Referāts 'Pircēju rīcību tirgū ietekmējošie faktori', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Pircēju rīcība patēriņa tirgū    3
  Pircēju rīcības modelis    4
  Ekonomiskie faktori    6
  Sociālie faktori    6
  Radniecība - lomas un statusi    7
  Sociālo faktoru raksturojums un ietekme uz pircēja rīcību    8
  Personiskie raksturlielumi    10
  Psiholoģiskie faktori    12
  Kultūras faktori    13
  Riska faktori    14
  Secinājumi    16
  Izmantotā literature    17
Darba fragmentsAizvērt

Attīstoties tirgum ir pieaugusi pircēju rīcības izpētes nozīme. Pircēju kopumā katrs pircējs atšķiras cits no cita pēc ienākumu līmeņa, sociālā slāņa, kuram tas pieder, izglītības, vecuma, gaumes un daudziem citiem rādītājiem. Galvenais prast pircējus sagrupēt pēc viņu vajadzībām. Senāk, kad tirgus bija slikti attīstīts, pārdevējs varēja noteikt pircēja rīcību, pamatojoties uz savu pieredzi.
Pašlaik mārketinga speciālists varētu izvirzīt sekojošus jautājumus, lai noskaidrotu iespējamo jauno tirgu un pētot arī pastāvošo:
Ko pērk? - pirkuma objekts;
Kāpēc pērk? – pirkuma mērķis;
Kas pērk? – pircēja sociālā piederība;
Kā pērk? – veids, kādā tiek izdarīts pirkums;
Kad pērk? – pirkuma izdarīšanas laiks;
Kur pērk? – vieta, kur tiek izdarīts pirkums.
Ražotājus interesē, kā pircējs reaģē uz daudzajiem rosinošajiem faktoriem, ar kuriem pircējs saskaras tirgū: cenu, reklāmu un preču sortimentu. Šo faktoru izpētei tiek tērēts daudz laika un naudas līdzekļu, lai pētītu sakarības starp tirgus stimuliem un pircēju reakciju.
Pirkšanas lēmumu pieņemšanu ietekmē vairāki ārējie faktori. Šie ietekmes faktori ietver cilvēkus: gan tos, kas ir potenciālie pircēji ģimenē vai draugu lokā, gan paziņas un vidi, kurā tie apgrozās. Ģimenes locekļi, pat klāt neesot pirkuma izdarīšanas mirklī, var ietekmēt pirkšanas lēmuma pieņemšanu. Piemēram, vēcāki vienmēr centīsies iegādāties tādus pārtikas produktus, lai apmierinātas tiku visu ģimenes locekļu vēlmes. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants