Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 1.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 2.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 3.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 4.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 5.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 6.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 7.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 8.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 9.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 10.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 11.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 12.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 13.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 14.
  • Referāts 'Pārstāvība administratīvajā procesā tiesā', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saīsinājumu saraksts    3
  Ievads    4
1.  Administratīvā procesa likuma noteiktā pārstāvības institūta vispārīgs raksturojums    5
1.1.  Pārstāvamā un pārstāvja savstarpējās attiecības    5
1.2.  Pārstāvība – tiesība, nevis pienākums    7
2.  Pārstāvības noformēšana    8
2.1.  Fiziskās personas pārstāvības noformēšana    9
2.2.  Juridiskās personas pārstāvības noformēšana    10
2.3.  Personu apvienības pārstāvības noformēšana    11
3.  Parastā un speciālā (kvalificētā) pārstāvība    12
3.1.  Vispārīgs raksturojums    12
3.2.  Tiesu prakse    13
  Nobeigums    14
Darba fragmentsAizvērt

Aizrādījumu pilnvarā uz tiesību vest lietu „abās instancēs” Senāta prakse no CPN 60.panta viedokļa atzinusi par pietiekoši skaidru pilnvardevēja gribas izteiksmei piešķirt pilnvarniekam tiesību iesniegt apelācijas sūdzību. Tāds viedoklis, kuru sankcionējusi ilggadīga tiesu prakse un kas savienojams arī ar CPN 60.pantu, kurš nenosaka, kādiem īsti vārdiem izsakāms pilnvarojums iesniegt apelācijas sūdzību, bet prasa vienīgi to, lai tāds pilnvarojums būtu norādīts, būtu uzturams spēkā arī uz priekšu. Aiz norādītiem iemesliem uzstādītais jautājums [..] izšķirams apstiprinoši [..].”
Ievērojot minēto, jautājums par to, vai no pilnvarotāja pilnvarojuma izteikuma ir skaidri saredzama tā griba uzticēt pilnvarotājam arī speciālās darbības, kurām likums prasa īpašu pilnvarojumu, katrā konkrētā gadījumā būtu vērtējams atsevišķi.

NOBEIGUMS
APL izstrādāšana un pieņemšana bija nepieciešams un vajadzīgs process. Tā ieviešana praksē ir notikusi veiksmīgi, kaut gan tā papildināšana un pilnveidošana notiek vēl joprojām, kā citiem normatīvajiem aktiem. Analizējot arvien atšķirīgas un jaunas situācijas administratīvo tiesu praksē, rodas dažādi papildinājumi un grozījumi normatīvajā aktā.
Galvenais likuma uzdevums ir veicināt arvien lielāku juridisko noteiktību un regularitāti administratīvajā procesā tiesā un sagādāt privātpersonām vai uzņēmumiem iespēju apstrīdēt nelabvēlīgus administratīvos lēmumus, abiem esot vienlīdzīgās pozīcijās.
Pārstāvamajam ir saistošas visas procesuālās darbības, ko pārstāvis izpildījis viņam dotā pilnvarojuma ietvaros. No minētajām tiesību normām izriet, ka tad, ja procesa dalībnieks izmanto tiesības piedalīties tiesas procesā ar pārstāvja starpniecību vai palīdzību, pilnvarojumam jābūt noformētam likumā noteiktajā kārtībā. Nepietiek ar dažām pārstāvja vai pieteicēja darbībām, ko tie izpilda.

Atlants