Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pedagoga pozīcija', 1.
  • Referāts 'Pedagoga pozīcija', 2.
  • Referāts 'Pedagoga pozīcija', 3.
  • Referāts 'Pedagoga pozīcija', 4.
  • Referāts 'Pedagoga pozīcija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Pozīcija – tas ir stāvoklis, sarežģīta personības atticību, mērķu, motīvu, vērtību sistēma. Audzinātāja pozīcija audzināšanas darbības organizācijas procesā ir stāvoklis, attieksme prêt audzēkņiem, to darbību, kurā vini reāli piedalas. Audzināšanas darbā audzinātāja vadošā pozīcija ir objektīvi nosacīta. Psihologi un pedagogi vienmēr apgalvojuši, ka jaunā paaudze pasauli apgūst ar pieaugušo starpniecību.
Pieaugušo un bērnu sadarbība, kurā pieaugušie saglabā savu vadošo lomu, ir sākums audzināšanas darbībai, tās nosacījums. Par šādu pieaugušo (vecāku, skolotāju, audzinātāju) vadošās lomas saglabāšanu audzināšanas darbā var runāt līdz tam brīdim, kamēr cilvēks ienem patstāvīgu vietu ražošanas attiecību sistēmā.
Audzinātāja pozīciju nosaka arī pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par to, ka audzināšanas darbībā panākumi ir tikai tad sasniedzami, ja ārējie apstākļi, prasības un audzināmā vajadzības ir vienotībā, tādēļ audzināšanas darbības organizācijā atkarībā no audzēkņu vecuma un organizācijas posma (psiholoģiskās un praktiskās sagatavošanas, realizācijas un analīzes, novērtēšanas) var runāt par audzinātāja
1)tiešās vadības;
2)netiešās jeb pastarpinātās vadības;
3)konsultanta;
4)līdztiesīgas sadarbības pozīcijam.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants