Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Žurnālistikas pamati', 1.
  • Konspekts 'Žurnālistikas pamati', 2.
  • Konspekts 'Žurnālistikas pamati', 3.
  • Konspekts 'Žurnālistikas pamati', 4.
  • Konspekts 'Žurnālistikas pamati', 5.
  • Konspekts 'Žurnālistikas pamati', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Raksta tapšana:
1.ideja,
2.izpēte jeb materiāla tapšana – divu veidu žurnālisti: „zvaigznes”, „nēģeri” – vāc info priekš „zvaigznēm”,
3.rakstīšana,
4.publicēšana (ieteicams, ka būtu bildes),
5.lasīšana (to vairs nevar ietekmēt),
Labais stils:
1.Jāatbild uz lasītāju jautājumu - kāpēc viņa raksts būtu jālasa,
2.Teksti par notikumiem, kas ir tāli,
3.Jāatgādina auditorijai fona informācija (par to, kas jau ir bijis),
4.Tekstā jāizskaidro nesaprotamie vārdi un cilvēki,
5.Skaidri un konstruktīvi lietot gramatiku,
6.Jāuzmanās ar skaitļiem (jādod atskaites punkti, jādod paskaidrojums),
7.Labs materiāls, ja apraksta (parādību, notikumu utt.), bet nav labi, ja žurnālists dod savu viedokli par to, kas ir un kas nav labs. Tikai jāapraksta notikumu vai parādību un jāļauj lasītājam pašam izvērtēt, kas ir labi un kas ir slikti.
Sliktais stils:
1.Pārāk sausi raksti – autors cenšas atbildēt uz visiem septiņiem „K” jautājumiem – Kas? Kur? Kad? Ko? Kā? Kam? Kāpēc?! Tekstā mēģina apvienot visu.
2.Pārāk šķidrs teksts – nav būtiska fakta, galvenās domas.
3.Teksts nav par tēmu – no sākuma par vienu tēmu, tālāk par citu.
4.Žurnālisti nespēj parādīt problēmu tā, lai auditorija saprastu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants