Vērtējums:
Publicēts: 21.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Atmiņa', 1.
  • Referāts 'Atmiņa', 2.
  • Referāts 'Atmiņa', 3.
  • Referāts 'Atmiņa', 4.
  • Referāts 'Atmiņa', 5.
  • Referāts 'Atmiņa', 6.
  • Referāts 'Atmiņa', 7.
Darba fragmentsAizvērt

‘’Atmiņa ir izziņas process, kas izpaužas indivīda gūtās pieredzes un informācijas iegaumēšanā, saglabāšanā un vēlākā reproducēšanā.’’ [2;133] Vienkāršākiem vārdiem sakot, atmiņa ir process, ar kura palīdzību tiek uzkrāta informācija, ko varam izmantot pašreizējā dzīvē.
‘’Atmiņas nozīme cilvēku dzīvē ir ļoti liela. Tā ir zināšanu uzkrāšanas pamats.’’ [2;133] ‘’Atmiņa saista pagātni, tagadni un nākotni, ja tās nebūtu, cilvēks katru dienu sāktu visu no jauna. [3;181] Atmiņa ir saistīta ar domāšanu un aizmiršanu.

Atmiņas veidi
‘’Atmiņu iedala veidos, par pamatu ņemot darbības īpatnības, kurās tās realizējas. [2;134] Trīs galvenos atmiņas veidus izšķir atbilstoši šādiem kritērijiem: 1) psihiskās un fiziskajās aktivitātes raksturam darbībā, 2) iegaumēšanas mērķtiecībai, 3)iegaumēšanas un saglabāšanas ilgumam.
Psihiskās un fiziskās aktivitātes rakstura darbības
Atbilstoši psihiskās un fiziskās aktivitātes īpatnībām izšķir: kustību, emocionālo, tēlaino, verbāli loģisko, vārdiski loģisko, motoro atmiņu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants