Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 1.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 2.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 3.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 4.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 5.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 6.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 7.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 8.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 9.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 10.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 11.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 12.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 13.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 14.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 15.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 16.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 17.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 18.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 19.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 20.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 21.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 22.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 23.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 24.
  • Referāts 'Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparā', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa    5
1.1.  Ķīmijterapijas būtība, iedalījums    5
1.2.  Pacienta sagatavošana pirms ķīmijterapijas    6
1.2.1.  Premedikācija    6
1.2.2.  Hidrācijas terapija    7
1.3.  Ķīmijpreparātu intravenozas ievadīšanas noradījumi    7
1.4.1.  Gremošanas traucējumi    9
1.4.1.1.  Slikta dūša un vemšana    9
1.4.1.2.  Mutes gļotādas bojājums    11
1.4.2.  Mielotoksicitāte    12
1.4.3.  Nefropātija    13
1.4.4.  Hepatotoksiskums    14
1.5.  Pacientu izglītošanas principi    15
2.  Pētnieciskā daļa    16
2.1.  Pētījuma metodes apraksts    16
2.2.  Pētījuma analīze    16
  Secinājumi    23
  Nobeigums    24
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    25
Darba fragmentsAizvērt

Pamatojoties uz to, ka onkoloģisko pacientu ārstēšanā plaši pielieto ķīmijterapijas preparātus un medicīnas māsām, kas rūpējas par tādiem pacientiem, jābūt īpaši zinošām par ķīmijterapijas būtību, blaknēm un terapijas norisi, jāprot saprotamā valodā sniegt informāciju pacientam, par sava kvalifikācijas darba tēmu izvēlējos:
„Medikamentozā aprūpe un izglītošana pacientiem, kas lieto ķīmijterapijas preparātus”.
Pētījuma mērķis - noskaidrot praktizējošo māsu viedokļus par svarīgākiem aspektiem medikamentozajā aprūpē un pacientu izglītošanas nepieciešamību, lietojot ķīmijterapijas preparātus.
Savā darbā izvirzīju sekojošus uzdevumus:
1.Apkopot un izpētīt literatūru.
2.Izveidot intervijas jautājumus.
3.Apkopot intervijās iegūtus datus.
4.Analizēt iegūtos rezultātus.
5.Izdarīt secinājumus.
Pētījuma izstrādes laikā izvirzīju hipotēzi: māsas plašas zināšanas par ķīmijpreparātu blakusefektiem, iespējam to novērst un pacientu izglītošana ķīmijterapijas laikā pozitīvi ietekme pacienta veselības stāvokļi.
Pētījuma veikšanai tiks izmantota intervēšana, tajā piedalās 10 sertificētas onkoloģijas māsas. Ar intervēšanas palīdzību vēlos iegūt plašāku informāciju.
Pētnieciskā darba bāze – viena no Rīgas klīnikām, ķīmijterapijas nodaļa.
1. Teorētiskā daļa
1.1 Ķīmijterapijas būtība, iedalījums
Ķīmijterapija ir ļaundabīgo audzēju ārstēšanas metode ar specifiskiem dažādu ķīmisko grupu un atšķirīgas darbības pretvēža medikamentiem. Tā kā visi šie līdzekļi pakāpeniski iznīcina vēža šūnas, vai nu tās tieši destruējot, vai ievērojami mazinot to vairošanos intensitāti dažādās šūnas cikla fāzēs, tad tos mēdz dēvēt arī par citotoksiskiem līdzekļiem. Šobrīd audzēju ārstēšanā lieto vairākus desmitus ķīmijpreparātu, un ik dienas tūkstošiem cilvēku visā pasaulē saņem kādu no ķīmijterapijas ārstēšanas shēmām.[2]
Ķīmijterapijas mērķis katrā konkrētajā gadījumā var būt visnotaļ atšķirīgs. Ar ķīmijterapiju ļaundabīgos audzējus var mēģināt izārstēt (piemēram, dažas leikozes, limfomas), var aizkavēt tālāku vēža šūnu izplatību pa visu ķermeni vai ievērojami palēnināt audzēja augšanas ātrumu, var iznīcināt tās šūnas, kas jau cirkulē organismā un ir potenciāli bīstamas kā topošo metastāžu epicentri, un, visbeidzot, ar ķīmijterapijas palīdzību nereti iespējams būtiski atvieglot slimības simptomus, uzlabot pacienta pašsajūtu un pagarināt dzīvi pat tad, kad pilnīga izārstēšana šķiet mazāk cerīga.[2]…

Autora komentārsAtvērt
Atlants