Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.03.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 1.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 2.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 3.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 4.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 5.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 6.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 7.
  • Konspekts 'Konkurences novērtēšana izvēlētam uzņēmumam', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Samazināšanās stadijā samazinās produkta pieprasījums, jo nozarē radies jaudu pārpalikumus, saasinās konkurence. To var ietekmēt ārējie mikrovides faktori, kuru analīzei jāpievērš vislielākā vērība. Tirgus samazināšanās stadijā parast nenotiek strauji un vienlaikus visos komponentos. Organizācija, cenšoties izmantot jaudas pārpalikumu, samazina cenas, kas savukārt var izraisīt cenu konkurenci. Uzņēmumam jāapsver dilemma – aiziet no tirgus vai turpināt darboties nozarē. Organizācijai, kas konkurē nozarē ar lēnu attīstības tempu, samazināšanās stadijā jāveic pasākumi, kas atbilst tirgus situācijai un pašas iespējām.
Uzņēmuma vadītajam svarīgi izpētīt konkurences iedarbības intensitāti un konkurentu ietekmi tirgū, kuru var iedalīt šādi: monopola; daļēja monopola (oligopola); daļējas konkurences; pilnīgas konkurences.
Monopolstāvoklī organizācija ieguvusi visu tirgu, jo tas ir vienīgais šāda produkta piedāvātājs. Šādam produktam nav nepieciešama īpaša reklāma un pastāv noteikta cena. Organizācija pilnībā pārzina potenciālos konkurentus.
Daļējā monopolstāvoklī (oligopols) tirgu kontrolē atsevišķas lielas organizācijas, kam pieder apmēram 80% tirgus. Būtiska nozīme ir produkta reklāmai. Konkurējošie uzņēmumi cenšas neuzsākt cenu karu, tomēr tas nav izslēgts. Sava produkta noietu panāk ar atsevišķu priekšrocību ieviešanu apkalpošanu, piegādi un labu reklāmu. Informācija ir slēpta. Iekļūšanu tirgū kavē citu dalībnieku izveidotās barjeras.
Daļējas konkurences stāvoklī liels skaits organizāciju piedāvā līdzvērtīgus produktus un katra kontrolē nelielu tirgus daļu un katrai ir ietekme uz cenu politiku.
Pilnīgas konkurences apstākļos uzņēmējdarbībai eksistēt ir visai sarežģīti, jo produkta piedāvātāju ir ļoti daudz, notiek asa cenu cīņa, nevienam nepieder konkrēta tirgus daļa. Pārzināt visus konkurentus nav iespējams, jo tie ir mainīgi, tomēr iegūt informāciju ir visai viegli. Organizācija ienāk tirgū īslaicīgi, realizējot savu produktu par savu cenu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants