Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 1.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 2.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 3.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 4.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 5.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 6.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 7.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 8.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 9.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 10.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 11.
  • Referāts 'Mācību jeb didaktikas principi', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Mācību principi ir nozīmīga mācību procesa sastāvdaļa, jo tie palīdz apzināties galvenās vadlīnijas, kurām sekot, lai pedagoģiskā darbība būtu kvalitatīva un rezultatīva. Tie ir savstarpēji saistīti, un, neievērojot kādu no tiem, tiek traucēts pilnvērtīga zināšanu apguve.
Viens no svarīgākajiem nosacījumiem skolēnu mācīšanās veiksmīgai norisei, ir veidot skolēna mācību motivāciju, radot izpratni par mācībām kā personīgi nozīmīgu darbību. Tā kā mūsdienu zinātnes un prakses nemitīgā attīstība pieprasa no cilvēka izglītošanos mūža garumā, liela nozīme ir pozitīvas attieksmes veidošanai pret mācībām jau agrīnajos skolas gados (tieši attieksmes saturs nosaka skolēnu darbības virzienus un rezultātus).
Skolēnu motivācija lielā mērā atkarīga no skolotāja prasmes motivēt viņus uz mācīšanos. Skolotājs, izvēloties mācību saturu, materiālos resursus, mācību metodes, var panākt skolēnos interesi par mācībām (mācību process nevar noritēt veiksmīgi, ja skolēnam trūkst intereses).
Skolotājam jācenšas pamanīt uz ko katrs bērns ir spējīgs, kas viņu interesē un jācenšas vadīt viņu šajā virzienā, nodrošinot vajadzīgos apstākļus. Piemēram, iesakot kādu pulciņu, kur darboties, grāmatu, ko izlasīt, vai vienkārši – parunājoties ar audzēkni par kādu viņu interesējošu tēmu. Liela nozīme ir skolotāja personībai – tikai tāds skolotājs, kurš pats ir personība, spēs arī savos audzēkņos saskatīt personības. Skolotāja profesijas izvēlei jābūt pamatotai ar mīlestību pret savu mācību priekšmetu un skolēniem – tikai tāds skolotājs būs autoritāte saviem audzēkņiem un spēs veiksmīgi realizēt mācību procesā principus, kas vērsti uz mērķi – izaudzināt patstāvīgu un brīvu humānu personību, kas attīstās darbībā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants