Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.10.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Edgars Degā', 1.
  • Referāts 'Edgars Degā', 2.
  • Referāts 'Edgars Degā', 3.
  • Referāts 'Edgars Degā', 4.
  • Referāts 'Edgars Degā', 5.
  • Referāts 'Edgars Degā', 6.
  • Referāts 'Edgars Degā', 7.
  • Referāts 'Edgars Degā', 8.
  • Referāts 'Edgars Degā', 9.
  • Referāts 'Edgars Degā', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Degā dzīves un mākslas līkloči    4
  Degā atšķirīgais impresionisms    8
  Izmantotie literatūras avoti    10
Darba fragmentsAizvērt

Kā paskaidrojis pats Degā, "neviena māksla nebija tik spontāna kā mana. Ko es daru, tas ir pārdomu un lielo meistaru izpētes rezultāts, iedvesma, spontanitāte, temperaments, es nekad neko nezinu". Tomēr viņš ir precīzāk aprakstīts kā impresionists nekā kādas citas kustības dalībnieks. Viņa ainavas no Parīzes dzīves, viņa ārpuscentru kompozīcijas, viņa eksperimenti ar krāsu un formu, un viņa draudzība ar vairākiem galvenajiem impresionisma māksliniekiem, jo īpaši ar Mēriju Kasatu un Eduardu Manē, viņu cieši saista ar tieši impresionisma kustību.
Degā ir savs atšķirīgs stils, atspoguļojot dziļu cieņu pret vecajiem skolotājiem un viņa lielo apbrīnu par Ingresu un Delakruā. Viņš bija arī japāņu izdruku kolekcionārs, kuru kompozīcijas principi ietekmēja viņa darbu, tāpat arī lielu iespaidu uz Degā atstāja populāru ilustratoru, tādu kā Daumiērs un Žavarnī, enerģiskais reālisms. Lai gan slavens ar zirgiem un dejotājiem, Degā sāka ar parastajām vēsturiskām gleznām, piemēram, The Young Spartans, lai gan viņa izturēšanās pret šādiem priekšmetiem kļuva pakāpeniski mazāk ideālistiska. Savas agrīnās karjeras laikā Degā arī krāsoja indivīdu un grupu portretus, piemēram, tā ir The Bellelli ģimene, viņa brīnišķīgi veidotā un psiholoģiski izsmalcinātā glezna ar viņa tanti, viņas vīra un viņu bērnu attēlojums.

Autora komentārsAtvērt
Atlants