Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Paraugs 'Bērna gatavība skolai. Pimais patstāvīgais darbs', 1.
  • Paraugs 'Bērna gatavība skolai. Pimais patstāvīgais darbs', 2.
  • Paraugs 'Bērna gatavība skolai. Pimais patstāvīgais darbs', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Apgalvojums
Bērnam aizejot uz skolu nav patstāvīgi jāpieņem lēmumi. Bērns paļaujas vienīgi uz pedagogu (vai citu pieaugušo) lēmumiem un norādījumiem.
Nepiekrītu
Studenta personīgais viedoklis par
norādīto apgalvojumu
Bērnam jau pirmsskolas vecumā ir jāapgūst prasme pieņemt pašam savus lēmumus, bet tas, protams, vienlaikus saistās ar pieaugušo vēlmi un prasmi to bērnam mācīt, un to viņā aktivizēt. Bērns, kurš jau agrīni iemācīsies domāt pats, būt veiksmīgāks pieaugušais – tāds, kurš būs neatkarīgs un patstāvīgs savā rīcībā un domāšanā.
Pedagogu un psihologu atziņas par
norādīto apgalvojumu
Viena no bērna pamatvajadzībām ir vajadzība pēc brīvības un pašnoteikšanās (Marija Montesori). [1., 36.lpp.]
„Ja uzskatām, ka būtiski veicināt bērna patstāvību, mērķtiecību, prasmi pamatot un ietekmēt lēmumus, ja pret bērna personību attiecamies ar cieņu, tad izvēlēsimies emocionāli tēlaini, aizrautīgi vai praktiski un reāli pamatot dažādas īstenojamās ieceres un vienoties ar bērnu par veicamajām darbībām.” (Roberts Fišers) [3., 96.lpp.]

Autora komentārsAtvērt
Atlants