Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 1.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 2.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 3.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 4.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 5.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 6.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 7.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 8.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 9.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 10.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 11.
  • Referāts 'Motivācija. Motivāciju teorijas', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Jēdziena „motivācija” būtība.    4
2.  Motivācijas teorijas.    6
  Nobeigums    11
  Literatūras saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

Motivācija ir ļoti sarežģīts process, kas mūsdienās ir kļuvis īpaši nozīmīgs. Katru darba devēju šis jautājums ārkārtīgi uztrauc – kā motivēt darbiniekus ieguldīt vairāk, strādāt ar pilnīgu atdevi un kvalitatīvi. Arī pašus darbiniekus tas noteikti uztrauc. Tieši tas arī bija iemesls, kāpēc izvēlējos tuvāk apskatīt tieši šo tēmu – ne vienmēr es spēju motivēt sevi strādāt tik labi, cik patiesībā spētu. Mani interesēja, ar kādiem paņēmieniem darbiniekus var efektīgi motivēt, lai tiešām būtu jūtami darba augļi.
Šī referāta mērķis ir aplūkot, ko sevī ietver jēdziens „motivācija” un kādas ir populārākās motivāciju teorijas.
Darba iztirzājuma daļa ir strukturēta divās daļās – vispirms aplūkoju jau pieminētā jēdziena „motivācija” būtību, kāda ir tā definīcija, kādi ir motivācijas galvenie uzdevumi un kāds ir motivācijas process; otrajā daļa tuvāk aplūkoju populārākās motivāciju teorijas - A. Maslova vajadzību hierarhija, D. Makklelanda pieredzes – vajadzību teorija, Hercberga divfaktoru teorija, V. Vruma gaidu motivācijas teorija, taisnīguma motivācijas teorija, Portera un Loulera modelis.
Kā darba teorētiskā bāze tiek izmantotas V. Praudes un J. Beļčikova grāmata „Menedžments: teorija un prakse”, I. Foranda grāmata „Vadīšana un vadītājs”, kā arī krievu valodā: И. Н. Герчикова „Менеджмент”; О. С. Виханский „Стратегическое управление”. Papildus izmantoju arī tādas grāmatas kā T. Green „Motivation management” un M. Raščevskas un M. Pļavenieces grāmatu „Psiholoģija vidusskolai”.
Motivācija – tas ir process, kurā tiek pamudināts katrs darbinieks un visi kolektīva locekļi uz aktīvu darbību, kas palīdzēs gan apmierināt darbinieku individuālās vajadzības, gan sasniegt organizācijas mērķus.
Galvenie motivācijas uzdevumi:
● izskaidrot katram darbiniekam motivācijas nozīmi un jēgu darba procesā;
● apmācīt personālu un vadību jautājumos, kas saistīti ar organizācijas iekšējās saskarsmes galvenajiem psiholoģiskajiem aspektiem;
● pārliecināt katru vadītāju par demokrātiskā vadīšanas stila pozitīvo ietekmi un mūsdienīgu motivācijas metožu izmantošanu praksē;
Lai varētu veikt šos uzdevumus, ir nepieciešams izanalizēt:
● motivācijas procesu organizācijās;
● individuālo un grupu motivāciju, ja tāda sakarība pastāv;
● izmaiņas, kuras parādās cilvēka darbībā, pārejot pie tirgus attiecībām.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants