Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 1.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 2.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 3.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 4.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 5.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 6.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 7.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 8.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 9.
  • Referāts 'Trīsdimensiju datorgrafika', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Trīsdimensiju datorgrafika    3
1.1.  Datorgrafikas vēsture    3
1.2.  Datorgrafikas pamati    5
1.3.  3D objektu modelēšana    6
1.4.  Datorgrafikas pielietojums    6
1.5.  3D datorgrafikas programmas    8
2.  Secinājumi par darbu    9
3.  Bibliogrāfija    10
Darba fragmentsAizvērt

Pirmie datori parādījās 20. gadsimta 40. gados, bet tikai nesen tos sāka izmantot mākslinieciska attēla veidošanai. Piecdesmitajos gados vizuālo efektu ideja pārtapa televizoru izveidošanā, oscilogrāfu un radaru ekrānu izveidē. Pirmais globālais solis šajā virzienā bija 1961. gadā Ivanam Sazerlendam (Ivan Sutherland). Viņš izdomāja Sketchpad sistēmu, kas lika pamatus datorgrafikas ērā. Pateicoties gaismas kūlim, lietotāji varēja izveidot zīmējumu tieši uz ekrāna. Vektoru grafika pārstāv primitīvus svītru zīmējumus, tie tika bieži lietoti pirmajās datorspēlēs un kino.
1967. gadā Sazerlends uzsāka kopīgu darbu ar Deividu Evansonu (David Evans) ar mērķi izveidot datorgrafikas mācību kursu, kas sevī ietvertu gan mākslu, gan zinātni. Jūtas štata universitāte, kur uzsāka šī darba realizāciju, ieguva labu reputāciju datorgrafikas pētīšanā un pievērsa uzmanību cilvēkiem, kuri vēlāk spēlēja noteicošo lomu šīs nozares attīstībā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants