Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 1.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 2.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 3.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 4.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 5.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 6.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 7.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 8.
  • Konspekts 'Mācību metodes izvēle', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Liela nozīme mācību procesā ir metodes izvēlei, ar kādu mēs vēlamies panākt mācību procesa mērķi. No tās pareizas izpratnes lielā mērā atkarīga skolotāja profesionālā meistarība, viņa darba panākumi un skolēnu sekmes. Skolotājiem labi jāapgūst tās mācību metodes, ko jau tradicionāli izmanto skolu praksē, ir dziļi jāizprot to didaktiskie pamati un savstarpējās sakarības.
Mūsdienās strauji attīstās zinātne un tehnika, tāpēc tiek meklētas jaunas metodes, lai sasniegtu rezultātus. Pēdējā laikā intensīvi tiek pārvērtētas līdzšinējās mācību metodes mācību efektivitātes celšanai.

Mācību metodes jēdziens
Vārds „metode” cēlies no grieķu vārda methodos un burtiskā tulkojumā nozīmē- ceļš, pa kuru iet; veids kā rīkoties. Metodi tiešām varam salīdzināt ar ceļu, pa kuru cilvēks virzās uz kādu mērķi. Visos šajos gadījumos cilvēka darbību raksturo mērķtiecīgu un savā starpā saistītu paņēmienu sistēma.
Ar mācību metodi saprotam skolotāja un skolēnu didaktiskās sadarbības paņēmienu sistēmu, ar kuras palīdzību skolēni apgūst jaunas zināšanas, prasmes un iemaņas, vienlaikus attīstot arī savas izziņas spējas.
(Zelmenis, Rubana)
D. Lieģeniece uzskata, ka metode ir līdzekļi, ar kuru palīdzību:
• Sniedzam informāciju, idejas;
• Mācām piekļūt informācijai;
• Mācām ārējo informāciju pārvērst par zināšanām;
• Palīdzam apgūt prasmes;
• Dodam iespēju attīstīt attieksmes, emocijas utt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants