-
Dzimumu sociālā nevienlīdzība. Diferenciācija
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| 1. | Ievads | 3 |
| 2. | Tradicionālais pamatojums dzimumu lomu diferenciācijā | 4 |
| 3 | Feminisms | 5 |
| 4. | Dzimumu sociālā nevienlīdzība trīs aspektos | 7 |
| 4.1. | Ģimene | 7 |
| 4.2. | Izglītība | 10 |
| 4.3. | Darbs | 11 |
| 5. | Dzimumu lomu diferenciācijas teorijas | 13 |
| 6. | Nobeigums | 15 |
| 7. | Izmantotā literatūra | 16 |
Referāta mērķis ir noskaidrot, balstoties uz teorētisko literatūru, kas ir dzimumu sociālā nevienlīdzība un kā tā izpaužas sabiedrībā. Lai mērķis tiktu sasniegts, tiek meklētas atbildes uz šādiem jautājumiem: kāds ir tradicionālais pamatojums dzimumu lomu diferenciācijai; kādas dzimumu lomu diferenciācijas teorijas aplūko šo jautājumu; kas ir dzimtes identitāte, ideāli un stereotipi; kā izpaužas dzimumu sociālā nevienlīdzība dažādās sabiedrības institūcijās; kas ir feminisms un kā tas risina dzimumu sociālās nevienlīdzības jautājumu.
2. Tradicionālais pamatojums dzimumu lomu diferenciācijā.
Tradicionālais pamatojums dzimumu lomu diferenciācijā balstās bioloģiskajā sadalījumā. „ Šī izpratne ietver primārās un sekundārās fiziskās pazīmes, kas ir raksturīgas sievietēm un vīriešiem: vairošanās orgāni, apmatojums uz sejas utt.”1. Pamatojoties uz bioloģiskajām pazīmēm, tiek veidoti priekšstati par savu dzimumu, kas rezultātā rada- dzimti. Ieva Zaķe par dzimti raksta: „ Saprotu dzimti (vīrišķību un sievišķību) kā sociālus produktus jeb konstrukcijas. Dzimtei nav „dabisku” kauzālo avotu, tā formējās tikai sociālajās sistēmās.…
Darbā tiek apskatīts: tradicionālais pamatojums dzimumu lomu diferenciācijai; feminisms; dzimumu sociālā nevienlīdzība trīs aspektos (ģimene, izglītība, darbs); kā arī dzimumu lomu diferenciācijas teorijas.

















