Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sabiedriskās attiecības Latvijas Universitātē', 1.
  • Referāts 'Sabiedriskās attiecības Latvijas Universitātē', 2.
  • Referāts 'Sabiedriskās attiecības Latvijas Universitātē', 3.
  • Referāts 'Sabiedriskās attiecības Latvijas Universitātē', 4.
  • Referāts 'Sabiedriskās attiecības Latvijas Universitātē', 5.
  • Referāts 'Sabiedriskās attiecības Latvijas Universitātē', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Sabiedriskās attiecības – plānoti un pastāvīgi centieni, kuru mērķis ir radīt un saglabāt savstarpēju sapratni starp organizāciju un tās auditoriju. Pirmais PR speciālists bija galma āksts (nopietnība caur jokiem, divpusīga komunikācija). PR jēdzienu rada Eduards Bērneiss – Freida radinieks, kurš pārzināja Freida psihoanalīzi un realizēja savas kampaņas, balstoties uz to. Sabiedriskās attiecības – tā ir sabiedrības publiska iespaidošana, vienlaicīgi iedarbojas uz lielu sabiedrības daļu.
Kāpēc Latvijas Universitātē būtu jārealizē Sabiedriskās Attiecības?
- tas darbojas sabiedrības interesēs;
- demokrātiska vadība ņem vērā sabiedrības viedokli; ētikas principu iedzīvināšana;
- darbība publiska, produkts (izglītība) domāts plašai sabiedrībai, tāpēc par to ir jāinformē;
- nodrošina informētas izvēles izdarīšanas iespējas; kalpošana sabiedrības interesēm;
- darbojas kā iekšējā un ārējā komunikāciju sistēma;
- veido tēlu kopumā; uzticamības veidošana sabiedrībā;
- fokuss uz esošo un potenciālo mērķauditoriju;
Sabiedrisko attiecību pamats:
- mediju vide ( attīstības pakāpe, daudzveidība, pētnieciski analītiskās žurnālistikas klātbūtne);
- sabiedrības atvērtības līmenis ( nosaka, ekonomikas uzplaukums, dzīves kvalitāte, individuālā labklājība). Manuprāt, neskatoties uz to, lai kāda arī būtu vai nebūtu ekonomiskā attīstība – sabiedrība tomēr cenšas, mēģina interesēties par izglītības iespējām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants