Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 1.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 2.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 3.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 4.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 5.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 6.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 7.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 8.
  • Referāts 'Starptautiskā Valūtas fonda misija - Igaunija 2010. Pievienošanās eirozonai', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Salīdzinot abus izvēlētos ziņu portālus, jāsecina, ka „Neatkarīgā Rīta Avīze” izmanto vairāk pārpublicētu informāciju no ziņu aģentūrām, bet tajā pašā laikā, vairāk akcentu liekot uz izteiktajiem viedokļiem, notikušajām aptaujām un Igaunijas ekonomiku salīdzinot ar Latvijas situāciju.
Pētot ziņu plūsmu, jāvelk paralēles ar Galtung un Rüge izveidoto modeļi, attēlojot, kā ziņu faktori filtrē ziņu plūsmu, jo katrs no ziņu portāliem informācijas plūsmu filtrē un attēlo citādākā aspektā, protams, dominē līdzība pamata faktu atspoguļošanā un ekonomiskās situācijas aprakstos, kā arī salīdzinājumos ar Latviju. Tiek apstiprināts selektīvās vārtu sargāšanas modeļa princips, norādot, ka mediji pēc noteiktiem kritērijiem atlasa ziņu informāciju, kuru tālāk nodot lasītājiem. Savukārt aplūkojot Moulana izstrādāto divu asu modeli, kas sastāv no komunikācijas ass (producēšana un distribūcija) un tehnoloģijas ass (aparāti un programmatūra vai “know-how”), jāsecina, ka producēšanas jeb vēstījuma formēšana pētītajos interneta ziņu portālos ir tomēr atšķirīga, jo izvēlas dažāda formāta un ziņu aspektu publicēšanu (to apstiprināja selektīvās vārtu sargāšanas modelis); tomēr sakrīt daži raksti, kas pārpublicēti no ziņu aģentūras ”LETA.” Distribūcija jeb vēstījuma izplatīšanas principi abiem portāliem ir vienādi – ar interneta portālā publicēto ziņu palīdzību informēt sabiedrību saistībā ar SVF misiju Igaunijā 2010.g., iepazīstināt ar ekonomisko situāciju un pārmaiņām kaimiņvalstī kopumā, jo tas ir nozīmīgi visa Baltijas reģiona līmenī. Arī Latvija, par piemēru izvēloties Igauniju, centīsies izpildīt visus noteiktos kritērijus, lai jau 2014.vai 2015.gadā spētu pievienoties eiro zonai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants