Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kvalitātes ekonomika un vadība', 1.
  • Konspekts 'Kvalitātes ekonomika un vadība', 2.
  • Konspekts 'Kvalitātes ekonomika un vadība', 3.
  • Konspekts 'Kvalitātes ekonomika un vadība', 4.
  • Konspekts 'Kvalitātes ekonomika un vadība', 5.
  • Konspekts 'Kvalitātes ekonomika un vadība', 6.
  • Konspekts 'Kvalitātes ekonomika un vadība', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Jēdziena „kvalitāte” būtība:
Preces īpašību viedoklis: kvalitāte- būtisku pazīmju, īpašību un īpatnību esamību, kas atšķir vienu priekšmetu vai parādību no citām.
Trūkumu izslēgtības viedoklis: uzņēmuma prece (pakalpojums) ir augstas kvalitātes, ja tā (tas) ir bez trūkumiem-bez brāķa.
Orientēts uz patērētāja vajadzībām: prece (pakalpojums) ir kvalitatīva, ja tā apmierina klienta vajadzības.
Uz patērētāju uztveri orientēts skatījums: kvalitāte ir sasniegtā rezultāta attiecība pret vēlamo un iespējamo rezultātu.
Sasniegtais rezultāts
Kvalitāte= vēlamais un iespējamais rezultāts

1) obligātā
2) valdzinošā kvalitāte- īpašības, kuras izšķir ražotājs un klients ir pārsteigts par to esamību : Laika gaitā paliek par obligāto kvalitāti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants