Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2001.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 1.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 2.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 3.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 4.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 5.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 6.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 7.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 8.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 9.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 10.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 11.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 12.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 13.
  • Referāts 'Vidusskolēnu un skolotāju saskarsme mācību procesā', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Pedagoģiskā saskarsme   
2.  Anketa - izmantojamā pedagoģiskās pētīšanas metode saskarsmes izpētei   
3.  Verbālā saskarsme mācību procesā   
4.  Neverbālā saskarsme mācību stundas laikā   
4.1.  Žesti un mīmika   
4.2.  Skolotāja ārējais izskats   
5.  Skolotāja rakstura un profesionālās īpašības   
5.1.  Skolēnu vidū izvirzītās prasības labam skolotājam   
5.2.  Faktori, kuri ietekmē skolotāja un skolēna labsajūtu, atrodoties skolā   
  Secinājumi   
  Izmantotās literatūras saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

Skolēnu un skolotāju saskarsmei ir ļoti liela nozīme skolēna izveidē. "...saskarsme ir vērtējama kā nozīmīgākais cilvēka darbības veids, kas līdzās izziņai un darbam veido personību..." [4.;101.]. Tādēļ ir būtiski uzzināt faktorus, kuri ietekmē skolēna un skolotāja attiecības, kopdarbību. Ir svarīgi zināt, apzināties cēloņus, kuri iespaido cilvēku. "Informācijas ievadīšana nenotiek tieši, bet caur savdabīgiem "uzticēšanās" un "neuzticēšanās" filtriem. Šie filtri absolūtu patiesību padara nepatīkamu, nepieņemamu un otrādi...", raksta Ā.Karpova un I.Plotnieks [2.;11.].
Tādēļ es pievērsos šīs problēmas izpētei. To darīju izmatojot divas pedagoģiskās pētīšanas metodes:
darbs ar literatūru;
aptaujas metodes (anketēšana).
Anketu sastādīju, lai tuvāk iepazītos ar cēloņiem, kuri ietekmē skolotāja un skolēna saskarsmi. Darba mērķis ir izzināt faktorus, kuri gan palīdz, gan arī traucē veiksmīgai skolēna un skolotāja kopdarbībai.


Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants