Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Zīdaiņa pasaules izjūtas', 1.
  • Konspekts 'Zīdaiņa pasaules izjūtas', 2.
  • Konspekts 'Zīdaiņa pasaules izjūtas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Bērnam ir neierobežota spēja iegūt jaunu pieredzi, apgūt cilvēkam raksturīgas uzvedības formas.
Ir jāzina, ka bērnam ir trīs formējošās pamatvajadzības:
1. Vajadzība pēc jauniem iespaidiem;
2. Vajadzība pēc aktivitātes;
3. Vajadzība pēc saskarsmes ar pieaugušajiem.
Tātad mazulim nepietiek tikai būt kopā ar pieaugušo – viņam nepieciešams, lai ar viņu runātu un spēlētos, bērnam ir jāredz un jādzird, kas notiek visapkārt, - viņš vēlas izprast šo pasauli, kurā ir piedzimis, un iekļauties tajā. To izdarīt bērnam palīdz dažādas spēļmantiņas, rotaļlietas, rotaļas, pasakas, sarunas utt. Bērns vēlas atrasties līdzās pieaugušajiem. Daudzi vecāki uzskata, ka tik mazs bērns neko nesaprot, tomēr bērns, dzirdēdams runu, balsi, emocijas un attieksmi, veido savu runu, savu izpratni par emocijām un attieksmi. Caur šīm attiecībām bērns ierauga pasauli, un šī pasaules uztvere viņu pavada visu dzīvi. Tikai, atrodoties aktīvā mijiedarbībā ar pieaugušo, bērnam ir iespēja veiksmīgi attīstīties, savukārt tas nav iespējams, ja bērns agrīnajā vecumā redzēs tikai to pasauli, kas ieraugāma virs ratiņu malas, vai dzīvojamās istaba pārskatu no „sētiņas”.
Bērna pārdzīvojumi šai vecumā lielākoties ir nediferencēti – viņš vēl neizšķir sevi sociālajā vidē.

Autora komentārsAtvērt
Atlants