-
Vārdu krājuma paplašināšana 4 – 5 gadīgiem bērniem izmantojot didaktiskās spēles
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Vārdu krājumu paplašināšana didaktisko spēļu ietvaros 4-5 gadus veciem bērniem | 7 |
1.1. | 4 – 5 gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | 7 |
1.2. | Bērnu runas un valodas attīstības priekšnosacījumi | 11 |
1.3. | Didaktiskā spēle, kā bērna vispusīgas attīstības veicinātāja | 17 |
1.4. | Didaktiskā spēle bērnu vārdu krājuma paplašināšanā | 21 |
2. | Praktiskais pētījums par didaktiskās rotaļas ietekmi bērnu vārdu krājuma paplašināšanā un aktivizēšanā | 28 |
2.1. | Pētījuma organizācija, metožu raksturojums pētījumā iekļauto bērnu raksturojums | 28 |
2.2. | Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība vārdu krājuma paplašināšanā raksturojums | 31 |
2.3. | Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze | 43 |
Secinājumi | 50 | |
Priekšlikumi | 51 | |
Literatūras un citu avotu saraksts | 52 |
Darba ietvaros izpētīts, ka, izmantojot didaktiskās spēles, ir iespējams paplašināt vārdu krājumu 4 – 5 gadīgiem bērniem, jo, balstoties uz visiem izvirzītajiem kritērijiem, pēc pētījuma bērnu vārdu krājums ir paplašinājies. Pētījuma laikā ar visaugstāko rādītāju vārdu krājums ir palielinājies īpašības vārdiem (par 0,62 punktiem), kā arī tas, ka bērns runā un darbībās lieto apstākļa vārdus, kas norāda vietu (par 0,61 punktu), savukārt zemāks vārdu krājuma pieaugums vērojams lietvārdiem (par 0,39 punktiem) un darbības vārdiem, kas raksturo dzīvu būtņu darbības (pieaugums par 0,23 punktiem).
Kvalifikācijas darbs uzrakstīts uz 55 lpp, tas ietver 28 attēlus, 4 tabulas, izmantoti 58 literatūras avoti.
Atslēgvārdi – didaktiskās spēles, rotaļas, vārdu krājums.…
Secinājumi 1. Bērna un skolēna attīstībā izšķir dažādus vecuma periodus, psihes attīstība vienā vecuma periodā atšķiras no attīstības nākamajā periodā ar izziņas procesu, runas un emocionālo pilnveidošanos. 2. Pirmsskolas vecumā bērns gan fizioloģiski, gan garīgi attīstās visintensīvāk, jo šajā laika posmā tiek likti pamati visai turpmākai attīstībai, tāpēc jau agrā bērnībā audzināšanā un mācībās svarīgi ievērot katra bērna individualitāti, zināt viņa personības īpatnības...