Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.04.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Kognitīvi procesi', 1.
  • Eseja 'Kognitīvi procesi', 2.
  • Eseja 'Kognitīvi procesi', 3.
  • Eseja 'Kognitīvi procesi', 4.
  • Eseja 'Kognitīvi procesi', 5.
  • Eseja 'Kognitīvi procesi', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ilgtermiņa atmiņa ir sadalīta:
a) ģenētiskā atmiņa ir visa, kas mūsu priekšgājējiem ir uzkrāta
b) iedzimta atmiņa - tuvāko radinieku atmiņas veidus
Atmiņa ir ļoti svarīga cilvēka dzīvē un darbībā. Pateicoties atmiņai, personai ir priekšstats par iepriekš uztvertajām lietām vai parādībām, kā rezultātā viņa apziņas saturs neaprobežojas tikai ar faktiskajām sajūtām un uztveri, bet arī uz pieredzi un zināšanām, kas iegūtas iepriekš. Atmiņa ļauj mums izmantot šos jēdzienus, lai organizētu mūsu nākotnes darbības un uzvedību. Ja cilvēkam nebūtu atmiņas, viņa domāšana būtu ļoti ierobežota, jo tā tiktu veikta tikai uz materiālu, kas iegūts tiešās uztveres procesā. Atmiņai ir īpaši svarīga loma izglītojošā darbā, kura gaitā studentiem ir jāiemācās un droši iegaumēt daudzveidīgu izglītības materiālu. Tādēļ ir pedagoģiski svarīgi attīstīt labu atmiņu studentiem. Laba ir tās personas atmiņa, kura ātri atceras nepieciešamo materiālu, saglabā to ilgu laiku savā atmiņā un patiesi to atveido. Nobeigumā, autore sniegs piemēru par vienu treniņu, kas paredzēta atmiņas trenēšanai.

Atlants