-
Kvalitātes vadības sistēmas loma uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanā
Diplomdarbs46 Bankas, finanses, vērtspapīri, Uzņēmējdarbība, Vadība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
ANNOTATION | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | Kvalitātes vadības sistēmas raksturojums | 7 |
1.1. | Kvalitātes vadības sistēmas vēsture | 10 |
1.2. | Kvalitātes vadības sistēmas nepieciešamība un priekšrocības | 14 |
2. | Konkurētspējas nodrošināšana | 16 |
2.1. | Konkurētspējas elementi un pasākumi | 19 |
2.2. | Kvalitāte kā konkurētspējīgā priekšrocība | 21 |
3. | ISO 9001:2000 standarts | 24 |
4. | Latvijas uzņēmumu kvalitātes pārvaldības sistēma | 32 |
4.1. | Ieviesto ISO standartu uzņēmumu analīze | 32 |
4.2. | Uzņēmumos veiktās aptaujas vispārīgs raksturojums | 36 |
5. | Kvalitātes vadības sistēmas globāli | 46 |
Secinājumi un priekšlikumi | 49 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 46 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Kvalitātes vadības sistēma ir organizācijas vadības metode, lai sasniegtu lielāku klientu apmierinātību, zemākas kopējās izmaksas, lielāku peļņu, augstāku darbinieku produktivitāti un apmierinātību.
2. Kvalitātes vadības sistēma ir konkurences priekšrocību pamats, kas palīdz attīstīt jaunas tendences tirgū, inovāciju un jaunievedumus.
3. Konkurētspējīgo priekšrocību var attīstīt ar efektivitātes, kvalitātes, jaunievedumu un klientu vēlmju apmierināšanas metodēm.
4. ISO standarta sertifikāts apliecina, ka uzņēmuma kvalitātes vadības sistēma ir sertificēta pēc labākās prakses standarta, un atbilst šī standarta prasībām, līdz ar to partneri var būt pārliecināti par pakalpojuma un produkcijas kvalitāti un tas veicina starptautisku sapratni un atpazīstamību.
5. Izvērtējot pētījuma rezultātus, var secināt, ka tieši pēc iestāšanās Eiropas Savienībā izsniegto sertifikātu skaits ir pieaudzis, jo sadarbojoties ar ārvalstu kompānijām un organizācijām ir ļoti būtiski, lai uzņēmumi darbotos atbilstoši ISO 9001 standarta prasībām.
6. Pēc veiktā pētījuma datiem Latvijā patlaban lielākā daļa uzņēmumu ir sertificēti atbilstoši ISO 9001, jo šo standartu var piemērot praktiski jebkura veida organizācijai, aptverot visas darbības jomas, kā arī šo ISO standartu ir viegli integrēt ar citām sistēmām uzņēmumā.
7. Pētījuma rezultāti liecina, ka lielākā daļa ISO 9001 sertificēti uzņēmumi darbojas būvniecības un rūpniecības jomā, jo šajās nozarēs ir ļoti sīva konkurence un piedaloties starptautiskajos projektos priekšrocība ir uzņēmumiem ar ISO 9001 standartu.
8. Pētījums pierāda, ka ieviešot KVS uzņēmumiem ir palielinājusies tirgus daļa un pārdošanas apjoms, kas liecina, ka uzņēmumiem kopumā ir palielinājusies konkurētspēja.
…
Bakalaura darba tēma ir „Kvalitātes vadības sistēmas loma uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanā”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kvalitātes vadības sistēmas ISO standarta ietekmi uz uzņēmumu konkurētspēju Latvijā, pamatojoties uz to, izanalizēt uzņēmumus Latvijā ar anketas aptaujas palīdzību un izstrādāt priekšlikumus un ieteikt uzlabojumus konkurētspējas uzlabošanai. Darbs sastāv no piecām daļām: kvalitātes vadības sistēmas raksturojums, konkurētspējas nodrošināšana, ISO 9001:2000 standarts, Latvijas uzņēmumu kvalitātes pārvaldības sistēma, kvalitātes vadības sistēmas pasaules pieredze. Nobeigumu daļa sastāv no secinājumiem un priekšlikumiem, kas radušies pētījuma gaitā. Bakalaura darba galvenā atziņa, ka kvalitātes vadības sistēma palīdz uzņēmumam efektīvāk darboties. Bakalaura darba izstrādei par pētījuma objektu ņemti Latvijas uzņēmumi, kuros ir ieviestas ISO 9001:2000 prasības vairāk kā trīs gadus, kopumā aptaujāti 62 uzņēmumi.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.