Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 1.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 2.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 3.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 4.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 5.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 6.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 7.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 8.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 9.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 10.
  • Referāts 'Čikāgas skolas pārstāvji - V.I.Tomass un R.Parks', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Čikāgas skolas rašanās    4
3.  Čikāgas skolas pārstāvji    5
3.1.  Viljams Isaks Tomass (William Isaac Thomass)    5
3.2.  Roberts Parks (Robert Park/)    8
  Literatūras saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

Socioloģijas fakultāte Čikāgas Universitātē tika dibināta 1892. gadā un to paveica Albions Smols (Albion Small). Tā kļuva par disciplīnas centru ASV uz daudziem gadiem. Smols piedalījās arī pirmās socioloģiskās mācību grāmatas izdošanā 1894. gadā. 1895. gadā viņš dibināja „Amerikas Socioloģijas Žurnālu” (American Journal of Sociology), žurnālu, kas līdz pat mūsdienām ir dominējošais spēks šajā disciplīnā.
Agrīnā Čikāgas skola. Agrīnajai Čikāgas katedrai bija vairākas raksturīgas iezīmes. Pirmkārt, tai bija spēcīga saistība ar reliģiju. Daži tās locekļi bija mācītāji, bet citi mācītāju dēli. Smols, piemēram, ticēja, ka: „socioloģijas galīgajam mērķim ir jābūt katrā ziņā kristīgam”. 1 Šis uzskats noveda pie nodoma, ka socioloģijai ir jābūt ieinteresētai sociālajās reformās. Tas tika kombinēts ar ticību, ka socioloģijai ir jābūt zinātniskai. Zinātniskā socioloģija ar mērķi ieviest sociālus uzlabojumus, tika praktizēta un attīstīta Čikāgas pilsētā, kura bija aplenkta ar pozitīviem un negatīviem urbanizācijas un industrializācijas efektiem.
Svarīgākie Čikāgas skolas pārstāvji ir Viljams Isaks Tomass, Roberts Parks, Čārlzs Hortons Kūlijs un Džordžs Herberts Mīds. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants