Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.11.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 1.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 2.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 3.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 4.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 5.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 6.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 7.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 8.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 9.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 10.
  • Referāts 'Mācību mērķi', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Mācību gada beigās tiek novērtēta mācību rezultātu kvalitāte, to atbilstība noliktajiem mērķiem, mērķu, līdzekļu un rezultātu atbilstība, rezultāta sasniegšanai patērēto laiku, arī skolēna un skolotāja enerģiju. Tātad, mācību posma beigās tiek vērtēts sasniegtais rezultāts, ko skolēns var pierādīt ar savām zināšanām un prasmēm. Tiek konstatēts, vai ir sasniegti iepriekš plānotie un noliktie mācību mērķi. Un, lai tiktu sansiegts šis programmā noliktais mērķis, darba novērtēšanā ir jāaptver prasme mācīties, mērķa un motīva attiecības, līdzekļu izvēle, kā arī skolotāja un skolēnu sadarbība.

Secinājumi
Mācību mērķis ir vēlamais ( sasniedzamais ) rezultāts mācību procesa beigās. Jebkuras konkrētas mācību stundas didaktiskā loģikā nav iedomājama bez virknes: mērķis – līdzeklis-rezultāts. Ja cilvēks kaut ko dara bez kāda noteikta mērķa, tad tā ir bezjēdzīga darbība. Viens no galvenajiem skolotāja uzdevumiem ir prasme izvēlēties mērķi, taču, lai to izdarītu, skolotājam ir nepieciešams pārzināt savus audzēkņus, to spējas. Gan visa mācību procesa laikā, gan arī mācību gada beigās skolotājs apkopo un novērtē savus audzēkņus un to izvirzītos mācību mērķus- vai tie ir sasniegti, vai nav. Ja mērķi nav sasniegti, tad ir nepieciešams tos uzlabot .

Autora komentārsAtvērt
Atlants