Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Vides loma izglītības procesā', 1.
  • Referāts 'Vides loma izglītības procesā', 2.
  • Referāts 'Vides loma izglītības procesā', 3.
  • Referāts 'Vides loma izglītības procesā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pēdējā desmitgadē pasaulē tiek pastiprināti pētīta un uzsvērta vides loma cilvēku izglītībā. Vides izglītību var skatīt no trim aspektiem.
Izglītība par vidi sniedz nepieciešamās zināšanas un veido izpratni par procesiem dabas un sociālekonomiskajā vidē, uzsverot lietu un parādību savstarpējo saistību un mijiedarbību.
Izglītība vidē ir pati pieeja mācībām un mācīšanai. Tas nozīmē, ka mācīb līdzelis ir pati vide, kas dod tiešu nepastarpinātu pieredzi par apkārtējo pasauli un sevi tajā. Pozitīvai emocionālai pieredzei vidē ir nozīmīga loma, lai rosinātu skolēnus uz videi labvēlīgu rīcību. Tā ir iespēja attīstīt skolēnu prasmes risināt problēmas un pieņemt komponentus lēmumus. Izglītība vidē un ar vides palīdzību ir iespēja bagātināt mācību saturu jebkurā mācību priekšmetā.
Izglītība videi veido analizējošu un vērtējošu attieksmi pret pasauli un videi draudzīgu vērtīborientāciju, dodot iespēju skolēniem pašiem iesaistīties praktiskā vides aizsardzībā un noskaidrot savu attieksmi pret vidi. Tā attīsta skolēnos spēju izprast un meklēt saskaņas punktus starp diviem pretēji virzītiem procesiem – vides aizsardzību un sabiedrības attīstību. Vides aizsardzības mērķis ir saglabāt nepārveidotu vidi un dabas resursus, turpretī sabiedrības interesēs ir intensīva resursu izmantošana un dabas vides pārveidošana. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants