Vērtējums:
Publicēts: 04.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 1.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 2.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 3.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 4.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 5.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 6.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 7.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 8.
  • Referāts 'Tekstilmākslas pulciņa programma', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Tekstils mūsdienās kļuvis par ļoti ietilpīgu jēdzienu. Tekstils aptver gan materiālus: šķiedras, dzijas, diegi, auklas, virves u.c., gan tehnikas: pamattehnikas- adīšana, tamborēšana, aušana, pīšana, mezglošana, šūšana u.c. un rotājošās tehnikas- izšūšana, aplikācija, tekstilmozaīka, apdruka, batikošana u.c., gan darinājumus (apģērba gabali, aksesuāri, interjera un sadzīves priekšmeti, daiļrades darbi u.c.), kas tapuši, izmantojot šos materiālus un tehnikas. Izmantojot dažāda veida materiālus un tehnikas, apvienojot kompozīcijas elementus tematiskā, sižetiskā vai ornamentālā vienībā, top mākslas darbi. Tekstilā, līdzīgi kā vizuālajā mākslā, iespējams radīt apzināti. Tādēļ nepieciešams ne tikai apgūt zināšanas par tekstila kompozīciju (krāsa, punkts, līnija, laukums), dažādām tehnikām un tekstilmateriāliem, to vēsturi un izmantošanas iespējām, bet arī veidot iemaņas un prasmes, kas vajadzīgas idejas realizēšanai no kompozīcijas līdz gatavam tekstildarbam. Tikpat svarīgi ir arī apgūt māku analizēt savus un citus darbus- vērtēt tos. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants