Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tirgus segmentēšanas metodes tūrismā. Kapacitātes būtība', 1.
  • Konspekts 'Tirgus segmentēšanas metodes tūrismā. Kapacitātes būtība', 2.
  • Konspekts 'Tirgus segmentēšanas metodes tūrismā. Kapacitātes būtība', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās pastāv vairākas tirgus segmentēšanas metodes. Kā izplatītākās tirgus segmentēšanas metodes tiek minētas:
Grupējumu metode pēc vienām un tām pašām pazīmēm. Grupējumu metodes pamatā ir objekta kopuma secīga dalīšana pēc vairākām nozīmīgām pazīmēm. Kāda pazīme tiek izdalīta kā sistēmveidojošais kritērijs, pēc tam veido apakšgrupas, kurās kritērija nozīmīgums ir daudz augstāks nekā kopumā šo preču potenciālie patērētāji. Piemēram, pircējus izdala pēc vecuma, tad izvēlas tos, kas ir vecāki par 20 gadiem, tad jau no šīs grupas atlasa tos, kuri dzīvo pilsētā, tad skatās pēc ienākuma utt.
Daudzdimensiju statistiskās analīzes metode. Šo metodi izmanto, lai izpētītu patērētājus, kuriem piemīt tik atšķirīga uzvedība, ka viņi nav ietilpināmi nevienā no grupām. Īpaši raksturīgi tas ir apģērbu tirgum, kur segmentēšana ir neizbēgama, jo patērētāju prasības ievērojami atšķiras no prasībām tirgū ar ilgstoši lietojamām precēm.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants