Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pedagoģiskā psiholoģija - eksāmena jautājumi un atbildes', 1.
  • Konspekts 'Pedagoģiskā psiholoģija - eksāmena jautājumi un atbildes', 2.
  • Konspekts 'Pedagoģiskā psiholoģija - eksāmena jautājumi un atbildes', 3.
Darba fragmentsAizvērt

12. Kādas spējas ir labāk izteiktas bērniem ar dominējošo labo smadzeņu puslodi?
Bērni ar dominējošo labo smadzeņu puslodi labi uztver būtību, kopsakarības; ir vizuāliķi un kinestētiķi; labi orientējas simboliskajā informācijā, piem., labi saprot kartes, shēmas, grafikus, zīmētas instrukcijas un plānus; laba tēlainā, asociatīvā un loģiskā atmiņa; labi koncentrē uzmanību; labi orientējas darbu loģiskajā secībā.
13. Ar ko atšķiras mācīšanās motivācija pirmsskolas vecuma bērniem un 16-19 gadīgiem jauniešiem?
Pirmsskolas vecuma bērniem raksturīga iekšēja un dabiska mācību motivācija, kas izpaužas kā ziņkāre, vēlme izzināt apkārt esošas lietas. Jauniešiem mācību motivācija ir mērķa sasniegšana. Šajā vecumā jau cilvēks spēj pats saplānot savu laiku, izvērtēt, kas viņam ir nepieciešams un kas ne.
14. Pie kādiem priekšnosacījumiem var sagaidīt, ka skolotājs būs autoritāte skolēnam pusaudžu vecumā?
Pusaudžu vecumpusmam raksturīga pašvērtējuma pazemināšanās. Pusaudzim autoritāte būs cilvēks, kas viņu saprot un palīdz celt pašvērtējumu. Skolotājam jābūt skaidram savas pedagoģiskās darbības mērķim un izpratnei par to “kurp vest skolēnus”, kādas vērtības un rakstura īpašības viņos izkopt, pretēji skolotājs nespēj gūt savā pedagoģiskajā darbībā labus rezultātus. Mērķa realizēšana nedrīkst balstīties uz ārējiem piespiešanas līdzekļiem. Tai jābalstās uz skolēnu brīvprātīgu pakļaušanos autoritātei, kas izpaužas skolēnu godbijībā, cieņā un skolotāja garīgā pārākuma izjūtā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants