Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Spēles un rotaļas vērīguma attīstībai un dabas izzināšanai', 1.
  • Konspekts 'Spēles un rotaļas vērīguma attīstībai un dabas izzināšanai', 2.
  • Konspekts 'Spēles un rotaļas vērīguma attīstībai un dabas izzināšanai', 3.
  • Konspekts 'Spēles un rotaļas vērīguma attīstībai un dabas izzināšanai', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Spēles un rotaļas vērīguma attīstībai un dabas izzināšanai.
Pedagoģijas un psiholoģijas pētījumi rāda, ka bērna personības attīstība atkarīga no galveno darbības veidu apguves līmeņa. Pirmskolas vecuma bērniem viens no galvenajiem darbības veidiem ir rotaļa. Rotaļai ir liela nozīme audzināšanā. Tā kompleksi iedarbojas uz bērna personību – uz domāšanu, iztēli, valodas, dzirdes, vērīguma, atmiņas attīstību, uzmanības koncentrēšanu, veiklības, kustību, līdzsvara, lokanības attīstību. Bērnu darbošanās veidu attīstību nosaka pieaugušo attieksme pret bērnu darbību, viņu vecuma un individuālo īpašību ievērošana. Bērnu spēles un rotaļas ir divējāds process, tā ir gan pieaugušo aktīva iedarbība, gan arī pašu bērnu aktivitāte, viņu pašorganizācijas spējas. Izvirzot uzdevumus un izvēloties rotaļas audzinātājam ir jāorientējas rotaļās.
Rotaļu saturs ir organiski saistīts ar sabiedriskās dzīves apstākļiem. Bērniem vismīļākās un vajadzīgākās ir tās rotaļas, kurās viņi paši izvirza rotaļas mērķi. Rotaļas process tiek virzīts uz šī mērķa īstenošanu. Tādējādi tiek sekmēta gribas īpašību attīstība.
Rotaļās bērns vingrinās iegūtās zināšanas radoši izmantot praksē. Tas mobilizē bērna intelektuālās spējas, iztēli, uzmanību atmiņu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants