Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Uzmanības deficīts un uzmanības deficīta hiperaktivitātes problēma', 1.
  • Konspekts 'Uzmanības deficīts un uzmanības deficīta hiperaktivitātes problēma', 2.
  • Konspekts 'Uzmanības deficīts un uzmanības deficīta hiperaktivitātes problēma', 3.
  • Konspekts 'Uzmanības deficīts un uzmanības deficīta hiperaktivitātes problēma', 4.
  • Konspekts 'Uzmanības deficīts un uzmanības deficīta hiperaktivitātes problēma', 5.
  • Konspekts 'Uzmanības deficīts un uzmanības deficīta hiperaktivitātes problēma', 6.
  • Konspekts 'Uzmanības deficīts un uzmanības deficīta hiperaktivitātes problēma', 7.
Darba fragmentsAizvērt

20.-30.gados hiperaktivitāti saistīja ar smadzeņu bojājumu sindromu. 60.gados- amerikāņu zinātnieki par hiperaktivitāti uzskatīja minimālu smadzeņu disfunkciju. Disfunkcijas traucējumi ietvēra hiperkinēzi (īpašība, kad kustības ir ātras, bezmērķīgas), impulsivitāti, īsu uzmanības noturīguma periodu.
Jēdzienu uzmanības deficīta sindroms (UDS) ieviesa 1980.gadā. No 1994.gada figurē termins uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms (UDHS). Tam ir trīs paveidi: 1. pieder bērni, kuri galvenokārt izrāda neuzmanības simptomus; 2. pieder bērni, kuri izrāda hiperaktīvi impulsīvu uzvedību; 3. pieder bērni, kuri izrāda gan neuzmanības, gan hiperaktivitātes simptomus. Katrai grupai ir speciāli kritēriji.
Neuzmanības simptomu izpausmes bērniem:
1.bērni bieži nevar veltīt uzmanību dažādām uzdevuma detaļām un veic paviršības kļūdas mācībās vai citos darbības veidos;
2.bieži neklausās, kas tiek sacīts;
3.bieži neseko norādījumiem un nevar pabeigt iesākto darbu;
4.grūtības organizēt savu darbību;
5.izvairās vai izjūt nepatiku pret pienākumiem, kuri prasa garīgu piepūli;
6.zaudē lietas un priekšmetus, kas nepieciešami dažādu uzdevumu veikšanai;
7.bieži ir aizmāršīgi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants