Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Efektīva komunikācija', 1.
  • Konspekts 'Efektīva komunikācija', 2.
  • Konspekts 'Efektīva komunikācija', 3.
  • Konspekts 'Efektīva komunikācija', 4.
  • Konspekts 'Efektīva komunikācija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Prasme klausīties pieder pie vissvarīgākajām cilvēka komunikatīvajām iemaņām, droši vien tā ir pat svarīgāka par prasmi runāt. Kāpēc? Tāpēc ,ka ar prasmīgu klausīšanos mēs radām par sevi labu iespaidu partnerim; tāpēc, ka, uzmanīgi klausoties, mēs labāk izzinām partneri, viņa vajadzības un intereses; beidzot tāpēc, ka, aktīvi klausoties, mēs saņemam daudz jaunas informācijas, kura var izrādīties ļoti nozīmīga nākotnē.
Statistika liecina, ka vidusmēra cilvēks, kontaktējoties ar citiem, no tam atvēlētā laika 9% pavada rakstot, 16% - lasot, 30% - runājot un 40% - klausoties (precīzāk izsakoties, šo laiku mums vajadzētu klausīties). Diemžēl lielākā daļa cilvēku klausīties neprot. Cilvēki, kuri nav iemācījušies klausīties, izmanto augstākais 30% no savām komunikatīvajām iespējām. Lai iegūtu pēc iespējas vairāk mūs interesējošo informāciju, vislabāk izmantot aktīvo klausīšanos, kā atgriezeniskās saites nodrošināšanu. Aktīvi klausoties un prasmīgi uzdodot jautājumus, mēs varam padarīt partneri ne tikai par izsmeļošu informācijas avotu, bet arī par mūsu līdz domātāju, aktīvu informācijas pilnveidotāju un radītāju.
Mēs visi pazīstam cilvēkus, kuri lieliski prot runāt, taču nez kāpēc mēs biežāk izvēlamies sarunāties ar tiem, kuri labi prot klausīties. Lai kļūtu par labu sarunu biedru ir jāiemācās uzmanīgi klausīties. Cilvēks, kurš prot ļoti labi klausīties, atstāj daudz pozitīvāku iespaidu nekā tas, kurš prot lieliski runāt.
RALFS NIKOLSS UN LEONARDS STĪVENSS apgalvo, ka „vārdu iedarbīgums lielā mērā atkarīgs nevis no tā, kā cilvēki izsakās, bet no tā, kā viņi ieklausās”. Ieklausīšanās ir viena no svarīgākajām, ja ne pati svarīgākā saite saziņas veidošanā, kas var ietekmēt darba rezultātu līdz pat 80%.
Laba klausītāja 5 zelta likumi

1. Izmantot „aktīvā klausītāja” principu.
Pārfrāzējiet viņa sacīto un atkārtojiet to nomainot vietniekvārdu uz „tu” vai „jūs”

2. Uzmundriniet savu sarunu biedru.
Šāds paņēmiens trīskāršo iespēju, ka saruna turpināsies, un līdz ar to palielināsies arī iegūtās informācijas apjoms.

3. Saglabājiet acu kontaktu ar sarunu biedru.
Saskatieties ar sarunu biedru tikpat ilgi, cik to vēlas viņš, tas palielina savstarpējo sapratni.

Autora komentārsAtvērt
Atlants