Vērtējums:
Publicēts: 25.05.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 1.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 2.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 3.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 4.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 5.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 6.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 7.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 8.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 9.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 10.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 11.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 12.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 13.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 14.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 15.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 16.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 17.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 18.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 19.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 20.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 21.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 22.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 23.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 24.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 25.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 26.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 27.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 28.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 29.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 30.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 31.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 32.
  • Referāts 'Preču virzīšanas veidi un to vieta mārketinga kompleksā', 33.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mārketinga pasākumu komplekss    4
2.  Preces jēdziens, veidi un dzīves cikls    9
3.  Mārketinga komunikāciju komplekss    14
3.1.  Reklāma    14
3.2.  Personālā pārdošana    18
3.3.  Sabiedriskās attiecības    21
3.4.  Pārdošanas stimulēšana    24
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotās literatūras saraksts    28
  Pielikums    29
Darba fragmentsAizvērt

Ekonomikas teorija norāda, ka cena, vērtība un derīgums ir saistīti jēdzieni. Derīgums ir apzīmējums tam, kādā mērā kāda lieta apmierina cilvēka vajadzības. Vērtība, savukārt, ir kvantitatīvs lielums, kas nosaka produkta pārākumu (labumu) salīdzinājumā ar citiem produktiem. Un cena ir vērtība, kas izteikta naudas vienībā. Kopumā var uzskatīt, ka derīgums rada vērtību, kas mērāma kā cena.
Cenu veido gan iekšējie (mārketinga mērķi; mārketinga darbības stratēģija; uzņēmuma izmaksas; mārketinga darbības organizācija), gan ārējie (tirgus tipi; pieprasījuma elastīgums; likumdošana un valsts politika) faktori.
Ja ņem vērā iekšējos faktorus, tad lielā mērā cenu ietekmē tieši tas, ko uzņēmums vēlas panākt, pārdodot produktu, kādus mērķus vēlas īstenot. V.Praude un J.Beļčikovs piedāvā apskatīt četrus uzņēmējdarbības mērķus, kas sasniedzami, nosakot optimālās cenas:
1. nodrošināt izdzīvošanu tirgū;
2. maksimāli palielināt peļņu;
3. nodrošināt sev tirgū vienu no lielākajiem produktu realizācijas apjomiem;
4. iegūt tirgū stabilas pozīcijas produktu kvalitātes ziņā.
Nodrošinot izdzīvošanu tirgū parasti izvirza tad, ja krasi mainās pieprasījums vai ir radusies spēcīga konkurence, vai arī ražošana sasniegusi pakāpi, kas tirgū praktiski ir preču pārpilnība. Lai saglabātu uzņēmuma dzīvotspēju, jānosaka zema produkta cena. Šajā gadījumā peļņa izvirzās otrajā vietā.
Uzņēmums var noteikt cenu, kas nodrošinātu peļņas palielināšanos. Salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvām cenām, var izvēlēties to cenu, kas dod iespēju gūt maksimālo peļņu, ieskaitot guvumu no investīcijām.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants