Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 20 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 1.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 2.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 3.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 4.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 5.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 6.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 7.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 8.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 9.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 10.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 11.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 12.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 13.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 14.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 15.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 16.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 17.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 18.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 19.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 20.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 21.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 22.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 23.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 24.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 25.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 26.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 27.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 28.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 29.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 30.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 31.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 32.
  • Referāts 'Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā', 33.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  CENAS BŪTĪBA    4
2.  CENU VEIDOŠANA: JĒDZIENS, FAKTORI, METODES    7
2.1.  Cenu veidošanas jēdziens    7
2.2.  Uzņēmuma mērķu ietekme uz cenām    9
2.3.  Mārketinga stratēģijas ietekme uz cenām    12
2.4.  Uzņēmuma izmaksu ietekme uz cenām    13
2.5.  Mārketinga organizēšanas ietekme uz cenām    14
2.6.  Cenu veidošanās dažāda tipa tirgus apstākļos    16
2.7.  Cenas un pieprasījuma elastīguma noteikšana    17
2.8.  Valsts politikas ietekme uz cenu veidošanos    19
3.  CENU VEIDOŠANAS STRATĒĢIJA    24
  SECINĀJUMI    26
  PRIEKŠLIKUMI    28
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    30
Darba fragmentsAizvērt

1. Cenas būtība.
Neapšaubāmi daudzas grūtības saistītas ar cenu noteikšanu sākas samērā vienkārša iemesla dēļ, tas ir, ka mēs bieži vien nezinam par ko runājam, citiem vārdiem sakot, mēs īsti nezinam, ko nozīmē vārds cena.[8-295]
Cena ir maiņas vērtības izpausme naudā, preces (pakalpojuma) pircēja un tās pārdevēja vienošanās rezultāts. Cena ir tirgus pasākumu kompleksa (4P) elements. Maiņas vērtība piemīt jebkurai precei - vai tā būtu patēriņa vai rūpniecībai nepieciešams produkts, vai pakalpojumi. Maiņas vērtības lielumu ietekmē preces derīgums no pircēja viedokļa, pirktspēja, mode, konkurenti. Cenas izpausme ir nauda vai cits produkts (arī pakalpojums), ko dod kompensācijai par iegādāto preci. Preces cena ir tas naudas vienību daudzums, ko pircējs gatavs maksāt pārdevējam, iegūstot šo preci savā īpašumā. [4-379lpp, 2- 177 – 179. lpp.]
Uzņēmējdarbībā cenas nozīme ir liela. Šobrīd Latvijā preces cena ir ļoti svarīgs faktors, kas ietekmē jebkuru uzņēmējdarbību. Pēdējo gadu laikā, kad Latvijā ļoti attīstās tidzniecības tīkli kā arī ienāk jauni dalībnieki ar izstrādātām stratēģijām, vēl jo lielāka nozīme ir konkurētspējīgām cenām, kas ir biznesa panākumu cēlonis. Gan lielā, gan mazā biznesā uzņēmēji saskaras ar cenas veidošanas problēmām. Problēmas izraisa vairāki faktori, un tie ir:
• preces iegādes vērtība;
• preču krājumu uzturēšanas izdevumi;
• transportēšanas izdevumi;
• pieprasījums pēc konkrētas preces;
• konkurentu darbība, u.t.t..
Ir ļoti svarīgi noteikt cenu tā, lai tā nebūtu pārāk augsta un ne pārāk zema. Pārāk augstas cenas var atgrūst potenciālos pircējus, neatļaujot precei sākt attīstīt preces dzīves ciklu. Augstas cenas dod lielāku peļņu uzņēmumam, bet tas ir riskanti, jo šāda veida prece gūst lielāku ieinteresētību konkurentu acīs. Pārāk zemas cenas var izraisīt negatīvu reakciju, piemēram, šaubas produkcijas kvalitātē. Tādā veidā pieprasīta cena nosaka preces pakalpojumu kvalitāti pircēja apziņā un palīdz noteikt tās vietu tirgū.
Cenas noteikšana ir viens no grūtākajiem uzdevumiem, kas pastāv jebkuram uzņēmumam. Un tieši pamatota cenu stratēģijas noteikšana nosaka uzņēmuma komerciālos panākumus - pārdošanas apjomus, ieņēmumus, peļņu.
Visiem uzņēmumiem, ieskaitot biznesa un bezpeļņas organizācijas, jāveido savu produktu cenas.

Autora komentārsAtvērt
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Cenu politika tirdzniecības uzņēmumā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/572453

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.