Vērtējums:
Publicēts: 27.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tirgus. Patērētāju rīcība tirgū', 1.
  • Konspekts 'Tirgus. Patērētāju rīcība tirgū', 2.
  • Konspekts 'Tirgus. Patērētāju rīcība tirgū', 3.
  • Konspekts 'Tirgus. Patērētāju rīcība tirgū', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mēs visi esam ekonomiskā tirgus dalībnieki taču bieži vien nemaz nesaprotams, kas tad īsti tas ‘’tirgus’’ ir. Ekonomikā tirgu nedrīkst saprast ka vietu, kurā notiek preču pirkšana un pārdošana, tas jāuzskata par daudzšķautņainu ekonomisko attiecību sistēmu. Tirgus ir īpašs mehānisms ,kas savieno konkrētas preces vai pakalpojuma pircējus ar pārdevējiem .Tajā ietilpst ekonomikā funkcionējošie dažādie produktu, resursu un naudas tirgi un starp tiem pastāvošie savstarpējie sakari, kā arī cenu veidošanās šajos tirgos, ierobežoto resursu sadale, resursu piegādātāju un patērētāju nodrošinājums ar informāciju, atbilstoši kurai tie pieņem lēmumus.
Tirgū darbojas trīs saimniekošanas subjekti ar noteiktiem mērķiem:
Mājsaimniecības .Tās parasti sastāv no vienas vai vairākām personām, kurām pieder ražošanas resursi un kuru galvenais mērķis ir savu vajadzību apmierināšana par zemākām cenām. Mājsaimniecības tirgus sistēmā veic divējādu lomu, pirmā no kurām ir ekonomisko resursu īpašnieki un to piegādātāji tirgū, bet otrā-patērētāji, kas par pārdotajiem resursiem gūst ienākumu naudas veidā.
Uzņēmumi, firmas. Kas tirgū darbojas kā ražošanas organizētāji, kas patērē ražošanas resursus un ražo preces. Visu uzņēmumu un firmu galvenais mērķis ir gūt maksimālu peļņu patērējot minimālus līdzekļus.
Valsts. Darbojas lai īstenotu nodokļu politiku, ražotu sabiedriskās preces, regulētu ražošanu un virzītu to uz labāku galarezultātu sniegšanu, ekonomisko stabilitāti.
Lībermanis savā grāmatā ‘’Tirgus, cenas, konkurence’’ atgādina ka tirgus ir īpašs mehānisms, kas savieno piedāvājumu ar pieprasījumu balstoties uz atgriezenisko saiti.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants