Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.04.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 1.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 2.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 3.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 4.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 5.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 6.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 7.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 8.
  • Referāts 'Alternarīvās skolas', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Kas ir alternatīvā skola?    2
  Alternatīvo izglītības teoriju metodoloģiskie pamati un konteksts    2
  Pedagoģisko pamatideju secība    3
  Alternatīvas Latvijas kultūras un izglītības kontekstā    3
  Frīdriha Frēbela alternatīvā teorija    3
  Marija Montesori alternatīvā izglītība    4
  Salīdzinājumu shēmas    5
  Jūrmalas alternatīvā skola    5
  Par JAS metodisko darbu    6
  Par JAS sākumskolas jaunas mācību sistēmas izstrādi    6
  JAS bibliotēka    7
  Secinājumi    8
  Izmantotā literatūra    9
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir alternatīvā skola?

Skola, kuras mērķis izglītības saturs un pamatmetodes izvēlētas pēc citiem kritērijiem nekā tradicionālajā skolu sistēmā. Parasti ar šo jēdzienu uzsver radikālus un progresīvus uzskatus par izglītību.
Šajā izglītībā mācību metodes ir eksperimentālas, netradicionālas.

Alternatīvo izglītības teoriju metodoloģiskie pamati un konteksts.

Visu alternatīvu pamataksiomas ir garazinātniskas (zinātne par cilvēka audzināšanu, kuras pamatjēdziens ir humanitāte – garīgums) un tas nozīmē, ka cilvēks/ bērns/ skolēns vispirms tiek aplūkots tai aspektā, ar ko viņš būtiski atšķiras, no visām citām dzīvajām būtnēm, vispirms vadās no tā, kas nosaka cilvēka unikalitāti.
Visas alternatīvas tver cilvēku plašā intervālā ar centrālo elementu – dvēsele.


Autora komentārsAtvērt
Atlants