Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pusaudža attīstības perioda raksturojums', 1.
  • Konspekts 'Pusaudža attīstības perioda raksturojums', 2.
  • Konspekts 'Pusaudža attīstības perioda raksturojums', 3.
  • Konspekts 'Pusaudža attīstības perioda raksturojums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pusaudžu periods veido pāreju no bērnības uz jauniešu periodu. Robežas pusaudžu periodam ir no 11,12 – 15 gadiem. Šī perioda īpašā nozīme ir saistāma ar bērna pubertātes attīstību un sociālo attīstību, kā arī ar identitātes vai pašvērtējuma nostiprināšanos (meklēšanu). Šajā periodā izveidojas bērna personības pamatiezīmes un kvalitātes, kā arī atklājas visos iepriekšējos periodos izveidojušās ietekmes emocionālajā, kognitīvajā, sociālajā sfērā. Jo lielākas kļūdas ir bijušas pieļautas iepriekšējos attīstības posmos, jo tās stiprāk izpaužas pusaudžu periodā. Vairāk vai mazāk pusaudzim piemīt negatīvisms, opozīcija, nepakļaušanās u.tml. šā perioda beigās cilvēkam būtu jāatrod sava patiesā identitāte un sociālā loma, bet tas ir ideālajā variantā. Un, ja viņš neatrod savu patieso identitāti, viņam ir „lomu sajukums”, viņš turpina to meklēt pieaugušo periodā, ja nē – var izpausties neirozes pazīmes, depresija vai agresivitāte, infantilisms vai frustrācija.

BŪTISKĀKĀS PUSAUDŽU PSIHISKĀS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS

Atslēgvārdi šī perioda raksturojumam ir: hormonu vētras, autoritāšu maiņa, konformisms, morālais relatīvisms, emancipācija, opozīcija, kritika, pašapliecināšanās, sensitivitāte, pašcieņa, pretenziju līmeņa paaugstināšanās, infantilisms, emocionālās kompensācijas reakcijas, rakstura akcentuācija.

Autora komentārsAtvērt
Atlants