Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mūzikas grupa "Sigur Ros"', 1.
  • Referāts 'Mūzikas grupa "Sigur Ros"', 2.
  • Referāts 'Mūzikas grupa "Sigur Ros"', 3.
  • Referāts 'Mūzikas grupa "Sigur Ros"', 4.
  • Referāts 'Mūzikas grupa "Sigur Ros"', 5.
  • Referāts 'Mūzikas grupa "Sigur Ros"', 6.
  • Referāts 'Mūzikas grupa "Sigur Ros"', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Sigur Rós, var teikt, muzikāli izsaka Islandes teritoriālo izolāciju un rada izolācijas sajūtu klausītājam ar skaņas klimatisko un melodisko intensitāti. Tas ir ievērojams pēc Jona Tora Birgisona (Jón þor (jónsi) Birgisson) falseta un Gibson Les Paul ģitāras skaņām, kas pilnībā atbalsojas čella lociņā, smagi paplašinātā bungu skaņā un dažādu taustiņinstrumentu pielietojumā, ieskaitot baznīcas ērģeles, minimāli uzsvērtu basu un grupas noalgotu sieviešu ansambli Animamina (tagad saīsināts: Amiina), kas spēlē ļoti dažādus instrumentus – vijoli, čellu, ksilofonu, celestu, glāzi ūdens, muzikālo zāģi un veido mūziku arī savā klēpjdatorā.
Dziedot abās – islandiešu un izgudrotajā (Hopelandic un Volenska) valodās, vokālists, kas ir akls ar vienu aci, veido pārsteidzošu glosolalias (glossolalia) formu ar savu dziedājumu, kas pievieno grupu pie ambientā roka izpildītājiem. Kā Edvards D. Millers teicis: „Glosolalija atklāj spriedzi starp balsi un jēgu un atklāj skaņas komunikāciju ar jebkuru Sigur Rós klausītāju, kas uzreiz kļūst par iesaistītu mūzikā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants