Vērtējums:
Publicēts: 05.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra', 5.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu vai arī organizāciju mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finanšu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem1. Ideāla konkurence ir tad, kad tirgū firmai nav izvēles kā tikai pieņemt cenu, kas ir piedāvāta2. Pastāv šādi konkurences veidi: pilnīgā konkurence; monopols un monopsons; oligopols un oligopsons; monopolistiskā konkurence. Kritēriji, pēc kādiem iedala šos konkurences veidus: pirmkārt, tā ir iespēja ietekmēt tirgu, praktiski tirgus cenas, par kurām firma realizē savi produkciju. Interesanta ir šāda sakarība: jo mazākā mērā firma spēj regulēt tirgu, kurā tā darbojas, jo konkurences spējīgāks ir šāds tirgus; otrkārt, tas ir pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū. Treškārt, pircēju skaits tirgū; ceturtkārt, tas ir realizējamās produkcijas veids; piektkārt, tie ir nosacījumi iekļūšanai kādā nozarē; sestkārt, tie ir ārpuscenas konkurences apmēri; dažkārt piemin arī iespēju saņemt nepieciešamo tirgus un tehnisko informāciju3.
Pilnīgā konkurence. Tai nepieciešams liels skaits uzņēmumu, kas piedāvā šajā tirgū galvenokārt vienveidīgu produkciju.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants