Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Lietišķā etiķete', 1.
  • Konspekts 'Lietišķā etiķete', 2.
  • Konspekts 'Lietišķā etiķete', 3.
  • Konspekts 'Lietišķā etiķete', 4.
Darba fragmentsAizvērt

1. uzdevums
Etiķete ir uzvedības normu kopums, kuras cilvēki pielieto savstarpēji kontaktējoties. Etiķete piedāvā uzvedības etalonu, standartu, paraugu kā rīkoties noteikta situācijā. Vai, Jūsuprāt, etiķete atvieglo vai sarežģī cilvēku saskarsmi?

Kulturāls cilvēks nelieto savā runā lamu vārdus, stilistiski nepareizus izteicienus. Pacietīgi uzklausa savu sarunu biedru. Protams, daudziem cilvēkiem šāda uzvedība var likties ļoti apgrūtinoša, īpaši tiem, kam tas nav ieaudzināts kopš bērnības. Tomēr sekot etiķetes normām ir svarīgi. Un ir vērts pielikt spēkus, lai to apgūt. Ar tādu cilvēku ir patīkami saskarties un viņš pats, visu nepieciešamo normu un uzvedības noteikumu vadīts, demonstrējot citiem savu draudzīgumu, spēj sasniegt lielisku kontaktu un savstarpējās attiecības ar cilvēkiem, kuri viņu interesē. Etiķetes nozīme lietišķajā sfērā nav tik mazsvarīga, kā tas var likties, no tā var būt atkarīgi Jūsu karjeras panākumi vai tās lejupslīde. Bizness tas ir pirmkārt cilvēka attiecības starp partneriem, savu un svešu interešu precīza izpratne un izteikšana. Pacietība un lojalitāte pret savu kolēģu atšķirīgo viedokli.

2. uzdevums
Telefona sarunas:
Zvanot pa telefonu, abiem sarunu partneriem jāstādās priekšā (nosaucot savu vārdu, uzvārdu, firmu, utt. Atkarībā no saskarsmes situācijas). Telefona klausuli vēlams pacelt ne ātrāk kā pēc 2. signāla un ne vēlāk kā pēc 4. signāla. Ja sarunas laikā sāk zvanīt otrs telefons, klausuli jāpaceļ, jo zvana signāls traucēs turpināt iesākto sarunu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants