Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Datora izmantošana pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences pi', 1.
  • Konspekts 'Datora izmantošana pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences pi', 2.
  • Konspekts 'Datora izmantošana pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences pi', 3.
  • Konspekts 'Datora izmantošana pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences pi', 4.
  • Konspekts 'Datora izmantošana pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences pi', 5.
  • Konspekts 'Datora izmantošana pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences pi', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu sabiedrība ir informācijas sabiedrība, kuras ikdiena bez informācijas tehnoloģiju izmantošanas nav iedomājama. Tās ienāk izglītībā, sekmējot mācību satura apguvi, dodot iespēju pašrealizēties arī pusaudžiem ar valodas traucējumiem.
Latvijas tāpat kā citu valstu konkurētspēja šobrīd ir atkarīga ne tikai no ekonomikas, bet arī no izglītības sistēmas iespējām sagatavot skolēnus sarežģītajam darba tirgum, tā mainīgajām prasībām. Attīstīt mācīšanās pieredzi, kas veicina pašrealizāciju un jaunradi ir viens no svarīgākajiem mērķiem mūsdienu sabiedrībā (Winslow, 2005).
Pašreiz skolā mācās tie bērni, kas šajā sabiedrībā dzīvos un to veidos. Ir svarīgi, lai jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā un mainīgajā pasaulē. Tāpēc skolotāja uzdevums – izmantot IT sniegtās iespējas mācību satura apguvē, komunikācijas kompetences pilnveidē, palīdzēt visiem skolēniem apgūt informācijas tehnoloģiju izmantošanas pamatprasmes, tādā veidā sekmējot skolēna pašrealizēšanās iespējas.
Latvijā mācās aptuveni 300 tūkstoši skolēnu. No tiem aptuveni 60 tūkstoši bērnu izglītību iegūst minoritāšu skolās – krievu, baltkrievu, ukraiņu, lietuviešu un citu tautību, mācoties gan savā dzimtajā, gan arī latviešu valodā. Aptuveni 9 tūkstoši skolēnu ir nepieciešama speciāla izglītība un atbalsts. Tie ir bērni ar garīgiem vai fiziskiem traucējumiem, kuru dēļ mācības parastajās skolās nav pieejamas. Pedagoģiskās un sociālās korekcijas programmās mācās aptuveni 3 tūkstoši bērnu, kuriem nepieciešama īpaša uzraudzība, tie lielākoties nāk no sociāli nelabvēlīgām ģimenēm (Koķe, 2009). Latvijas valsts speciālās izglītības centra 2008./2009. mācību gada statistikas dati par pirmsskolas vecuma bērniem izglītības iestādēs liecina, ka no 56 710 bērniem, kuri apgūst vispārējo pirmsskolas izglītības programmu, 9% jeb 11 160 bērniem skolotāji sadarbībā ar atbalsta speciālistiem ir konstatējuši dažāda veida traucējumus. No tiem 8 936 jeb 6% bērnu ir runas un valodas traucējumi.
Latvijā darbojas divas logopēdiskās internātpamatskolas (abas vienā reģionā – Latgalē), kurās mācās bērni ar smagiem valodas traucējumiem no visas Latvijas, un logopēdiskā sākumskola Rīgā. Šajās skolās mācās tikai daļa skolēnu ar valodas traucējumiem, pārējie integrēti vispārizglītojošajās skolās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants