Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.10.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 1.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 2.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 3.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 4.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 5.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 6.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 7.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 8.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 9.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 10.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 11.
  • Referāts 'Preču pārvietošanas ierobežojumi', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  MUITA LATVIJĀ    4
1.1.  Muitas vēsture    4
2.  PREČU PĀRVIETOŠANAS IEROBEŽOJUMI PASAULĒ    7
2.1.  Preču pārvietošana Eiropas Savienības valstīs    7
2.2.  Preču pārvietošana no trešām valstīm    8
  SECINĀJUMI    11
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    13
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Jau kopš seniem laikiem muitas loma pasaulē ir bijusi svarīga – tā pilda savu galveno funkciju – kontrolēt preču pārvietošanu pāri muitas robežām.
2. Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas tika izveidotas divas organizācijas, kuru uzdevums bija ieņēmumu iekasēšana – Valsts finansu inspekcija un muitas departaments, kas atbildēja par muitas nodevām un nodokļiem par starptautisko tirdzniecību.
3. 1995.gadā par muitas zonu saskaņā ar tiek noteikta visa LR teritorija, kā rezultātā muitai un citām valsts tiesībsargājošām struktūrām - policijai, zemessardzei, tiek dotas tiesības veikt preču kravu kontroli visā Latvijas teritorijā.
4. 1999.gadā VID informācijas sistēmās glabājas vissvarīgākā informācija, tādēļ tika veikta ne tikai ar nodokļu sistēmu saistīti uzlabošanas pasākumi, bet arī ar muitu saistīti uzlabošanas pasākumi.
5. 2004.gada 1.maijā Latvija iestājas Eiropas Savienībā
6. Latvijai pievienojoties Eiropas Savienībai, tika atceltas ārējās robežas starp Latviju un citām ES dalībvalstīm, kā preču brīva kustība ES iekšienē un vienota, koordinēta politika attiecībā pret trešajām valstīm.
7. Preces, kuras ražotas vai importētas vienā no ES dalībvalstīm, ir brīvi preču kustības subjekti - tās var tikt brīvi pārdotas jebkurā citā dalībvalstī.
8. Kaut arī ES pamatbrīvībām - brīvai preču, pakalpojumu, kapitāla un personu kustībai - ir noteikts nediskriminācijas princips, tomēr dalībvalstīm ir dota neliela iespēja ierobežot brīvu preču kustību, tas ir, ja brīva preču kustība apbdraud sabiedrisko morāli vai valsts drošību, cilvēku, dzīvnieku veselību un drošību, augu valsti, nacionālās māksalas, vēsturiskās un arheoloģiskās bagātības, kā aŗi industrioālo un komerciālo īpašumu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants