Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 1.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 2.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 3.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 4.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 5.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 6.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 7.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 8.
  • Konspekts 'Ē.Gofmanis "Sevis izrādīšana ikdienas dzīvē"', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Dramatiskais izpildījums. Šajā situācijā lomas spēlētājam, kā jau minēts, jāparāda sevi personības augstumos un situācijās, kad kāds tam ko jautā, vajadzētu spēt ātri un bez apdomāšanās atbildēt, lai klausītājam šķistu, ka spēlētājs ir kompetents un nešaubās par savu viedokli, sakāmo.
Lomu spēlēšanas noteiktumi
Idealizācija. Spēlētāja mobilitāte augšup ejošā virzienā ir saistīta ar pareizo izrāžu izrādīšanu, kas dotajā situācijā ir īpaši svarīgi. Izvēlēties pareizi nospēlēt savu izrādi bez kļūdām, lai radītu pilnīgāku iespaidu par sevi. Izrāde tiek veidota novērtējot publiku un pielāgojoties tai, pieņemot publikas „spēles noteikumus” un attiecīgi rīkojoties.
Izteiksmes kontroles uzturēšana. Kad ienāk jaunā kolektīvā, jācer, ka publika būs iejūtīga un pozitīvi noskaņota, tad pielāgošanos nospēlēt būtu daudz vienkāršāk un, ja arī netīšām pieļautu kādu kļūdu vai rastos nesakritība uzvedībā vai izteiktumā, publika to neuztvertu kā kaut ko nozīmīgu un lomas atmaskojošu. Ja skeptiski noskaņota, tad attiecīgi skatoties pēc publikas tiešāk, būtu jāmēģina tik no nepatīkamās situācijas ārā.
Mistifikācija. Tā kā godbijība un distance var tikt izmantota arī pret vienlīdzīgajiem vai pat zemākstāvošajiem, šajā situācijā tā var arī rasties. Tā ienācējam jaunajā kolektīvā nav zināšanu par pārējiem, ja viņš ir kautrīgs, intraverts, daudz nerunā, var rasties distances ievērošana. Varbūt arī ne negatīvajā nozīmē (kad publika nevēlas kontaktēties ar spēlētāju), bet gan jūt iespējamo personības vienlīdzību/pārākumu un ar pietāti nedaudz distancējas no spēlētāja. Tas varētu nozīmēt, ka ciena spēlētāja privāto telpu, bet vajadzības gadījumā var vērsties pie spēlētāja pēc padoma vai viedokļa un šis spēlētājs ir nedaudz ar mistifikācijas plīvuru pārsegts, jo publika neko daudz par viņu nezina.
Realitāte un izdomājums. Tā kā spēlētājs tic, ka viņa spēlētā loma ir reāla, tātad viņš ir arī patiess, jo rīkojas saskaņā ar saviem principiem par to, kā attiecīgajā kolektīvā jāizturas, jārunā un jāuzvedas.

Tā kā šjā situācijā spēlētājs savu lomu spēlē individuāli, par komandas darbu nevar runāt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants