Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 1.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 2.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 3.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 4.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 5.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 6.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 7.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 8.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 9.
  • Konspekts 'Izziņas procesi. Uzmanība, domāšana, atmiņa', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Izziņas procesu vispārīgs raksturojums   
2.  Domāšana un runa   
3.  Uzmanība un atmiņa   
  Izmantotā literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

1.Izziņas procesu vispārīgs raksturojums

Psiholoģijā tiek izdalīti šādi izziņas procesi:
sajūtas un uztvere,
domāšana un runa, iztēle,
uzmanība un atmiņa
Katrs no šiem procesiem pasaules atspoguļošanā un izzināšanā izpilda savu specifisku funkciju, tiem ir savas likumsakarības un iespējas. Pasaules atspoguļošana cilvēkā notiek divos līmeņos: jutekliskajā un vispārinātajā.

Uzmanība nodrošina apkārtējās pasaules priekšmetu atlasi un izziņas darbības koncentrēšanos uz tiem, tādēļ bez atmiņas un uzmanības izziņas procesi nav iespējami.[2.;77.]
Izziņas procesi ir savstarpēji saistīti, bagātina savstarpējo funkcionēšanu un veido dialektisko vienību.
Sākotnēju informāciju dod sajūtas un uztvere, tālāk to apstrādā domāšana un iztēle.
Izziņas procesu attīstību ir pētījis šveicietis Žans Piažē. …

Atlants